Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kaffeïne en Totem  (gelezen 2166 keer)

Kaffeïne en Totem
« Gepost op: 2008/05/19, 16:41:26 »
Wat zit er in Kaffeïne dat niet in Totem zit. Op mijn Ubuntu computer heb ik Totem geïnstalleerd en op mijn Kubuntu computer Kaffeïne. Beide doen hetzelfde behalve bij de filmpjes op de homepage van Bloomberg.com. Die spelen in Kubuntu met Kaffeïne af met geluid en in Ubuntu met Totem zonder geluid. Ik heb ook op mijn Ubuntu computer Kaffeïne geïnstalleerd, maar dat moest ik gauw weer verwijderen, want het zat Totem in de weg. Dus wat heeft Kaffeïne dat Totem kennelijk mist.

Kaffeïne en Totem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/19, 17:32:15 »
denk movie player totem (xine backend ) installeren
Viva La Revolución

Kaffeïne en Totem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/19, 17:39:41 »
Ik heb zowel gxine,Kaffeïne,Mplayer,SMplayer als VLC geinstalleerd in Ubuntu.
Ik gebruik ze door elkaar en tot nu toe ben ik geen rare dingen tegen gekomen.
Heb je een link naar een filmpje die zie ik niet zo een twee drie, zal wel aan mij liggen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Kaffeïne en Totem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/20, 02:18:49 »
Heb totem (xine backend ) geïnstalleerd, maar het mocht niet baten. Wel beeld, maar geen geluid. Indien afgespeeld in Kaffeïne op een Kubuntu systeem dan is er zowel beeld als geluid. Wat heeft Kaffeïne dat Totem kennelijk niet heeft?

Offline siegi

• Lid
Kaffeïne en Totem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/20, 08:56:00 »
Ga eens bij totem naar help > info
Daar staat bij welke backend hij gebruikt.

Om echt zeker te zijn dat je totem-xine opstart.
alt-f2 totem-xine

Kaffeïne en Totem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/20, 12:28:00 »
Beste Siegi, Ik heb Totem-Xine opgestart zoals je zei en heb ook de help-bestanden gevonden. Waar moet ik naar Backend zoeken? Als ik Backend in de zoekbalk intik, geeft hij niets.

Offline siegi

• Lid
Kaffeïne en Totem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/20, 14:20:12 »
help > info
En dan staat er onder totem.
Mediaspeler, maakt gebruik van GStreamer 0.10.18 en Gnome
of indien het goed is.
Mediaspeler, maakt gebruik van xine en gnome

kafeinne gebruikt namelijk standaard xine.

Kaffeïne en Totem
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/20, 15:04:28 »
Beste Siegi, bij mij staat er: Mediaspeler maakt gebruik van xine-libversion 1.1.11.1 en Gnome.

Offline Tom

• Lid
Kaffeïne en Totem
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/20, 16:35:36 »
Er is totem
Er is totem(gstreamer)
Er is totemxine.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Kaffeïne en Totem
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/20, 22:06:27 »
Wandarooze, bedoel je dat je beter een van de drie kan installeren en de andere twee niet?
Ik had overigens Totem Xine geopend. (alt-f2 totem-xine).

Offline Hanssun

• Lid
Kaffeïne en Totem
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/20, 22:12:38 »
ik heb zo een beetje alle mediaplayer geinstalleerd van VLC en Kaffeine en Totem Xine en Mplayer en ze werken allemaal uitstekend.

Offline rja

• Lid
Kaffeïne en Totem
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/20, 22:32:56 »
Hoi, Herman.

bij werkt Totem ook niet op bloomberg met geluid.

Maar als op de rechtermuisknop drukt en kopieren druk.

En bijvoorbeeld in Kaffeine, bestand, url adres openen, url plakken - door op rechter muis knop drukken en plakken of wat ik altijd gebruik ctrl v

Dan speelt de video wel met geluid af.

Kaffeïne en Totem
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/21, 04:24:44 »
RJA, het is gelukt. Ik heb Bloomberg video sprekend in Kaffeïne weten af te spelen. Ik heb nu echter een ander probleem. Veel video's die vroeger in Totem afspeelden, doen dat nu niet. Er mankeert iets, danwel er zit iets in de weg. Ik krijg het video scherm. Daarin staat met grote letters MPLAYER Plug-in en daaronder gestopt. Er zijn twee Totem spelers, een met Gstreamer backend en een met xine backend. Beide staan in de lijst met 5 sterren, de hoogste ranking. Daarnaast is er nog een Totem speler met maar een ster als ranking. Moet ik ze alle drie installeren of maar een, of heeft dat er niets mee te maken?

Kaffeïne en Totem
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/21, 12:48:53 »
RJA, ik had twee versies van java geïnstalleerd. Ik denk dat dat het probleem was. Ik heb de verkeerde (tea-iced) eruit gegooid. Daarmee kreeg ik het journaal weer afgespeeld en de Elsevier video's. De Bloomberg video's echter doen het niet meer. Het vlak waar de video moet verschijnen blijft zwart en als ik erop rechtsklik krijg ik ook niets. Als ik de link die bovenin het scherm sta kopieer en in de URL adresbalk invoer, speelt Kaffeïne niet af. Verdulleme, gisteren begon hij na invoer spontaan te spelen.
Probeer deze link eens in Kaffeïne:  http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?N=av&T=Lilico%2C%20Economist%2C%20Says%20BOE%20%60Shaken%27%20by%20Inflation%20Risk&clipSRC=mms://media2.bloomberg.com/cache/vpEvZAt6kP40.asf  Dit staat bovenin het videoscherm van Bloomberg.

Offline rja

• Lid
Kaffeïne en Totem
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/21, 20:42:55 »
Citaat van: HermanDegenhart
RJA, het is gelukt. Ik heb Bloomberg video sprekend in Kaffeïne weten af te spelen. Ik heb nu echter een ander probleem. Veel video's die vroeger in Totem afspeelden, doen dat nu niet. Er mankeert iets, danwel er zit iets in de weg. Ik krijg het video scherm. Daarin staat met grote letters MPLAYER Plug-in en daaronder gestopt. Er zijn twee Totem spelers, een met Gstreamer backend en een met xine backend. Beide staan in de lijst met 5 sterren, de hoogste ranking. Daarnaast is er nog een Totem speler met maar een ster als ranking. Moet ik ze alle drie installeren of maar een, of heeft dat er niets mee te maken?
Verwijder de Mplayer plugin in Firefox.

In een terminal : sudo apt-get remove mozilla-mplayer

Kaffeïne en Totem
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/22, 02:58:21 »
RJA, je weet dat ik een gezeglijke jongen ben, dus heb al je adviezen opgevolgd. Het Nos-journaal en de Elsevier video's spelen nu moeiteloos af en ook de video's onderaan de site Beurs.nl spelen af of het niets kost. De Bloomberg video's echter willen nu helemaal niet meer verschijnen, ook niet zonder geluid. Helemaal niets. Er staat (no video) op een zwart vlak en hoe lang ik ook wacht, er verschijnt geen beeld. Rechts klikken helpt ook niet, want er verschijnt niets. Klik ik ergens anders op het venster en voer ik dat in Kaffeïne in, dan krijg ik alleen maar foutmeldingen. Wel knalt regelmatig Firefox eruit. Ik kijk dan tegen een leeg bureaublad aan. Misschien dat dit je op een idee brengt. Graag, want ik snap er steeds minder van.

Kaffeïne en Totem
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/22, 17:43:56 »
RJA, ik heb het aldus opgelost. Ik heb de Mozilla-mplayer plug-in weer geïnstalleerd waardoor sommige video's zonder problemen blijven afspelen, maar sommige het bekende witte scherm laten zien. Anders dan rechtsklikken op een zwart scherm met daarop alleen (no video) geeft rechtsklikken op dat witte vlak de mogelijkheid: URL kopiëren. Dat doe ik dan ook en plak de link in de betreffende balk in Kaffeïne. Vervolgens speelt de video af of het zo hoort. Dus wat niet in Totem wil afspelen, speelt aldus in Kaffeïne af. De Arabieren wisten al: als de berg niet naar Mohammad wil komen, dan moet Mohammad maar naar de berg toe gaan.