In de chat wilde niemand mij helpen, dus ik probeer mijn probleem hier uit te leggen.
Sinds ik mijn Ubuntu heb ge-upgrade naar Hardy Heron, doet deze heel vreemd. Ik kan de meeste beheerstoepassingen niet openen, niet normaal uitloggen en geen software-updates installeren.
Bij beheerstoepassingen krijg ik onderaan, op de balk, wel het bericht 'de beheertoepassing wordt gestart', maar na 5 seconden verdwijnt dit weer en gebeurt er verder niks. Ik heb dus niet de mogelijkheid om het probleem op te sporen.
Bij het uiloggen wordt het scherm helemaal zwart. Ik ben dan wel uitgelogd, maar ik kan dus niet meer inloggen. Helaas ook niet op root.
Bij de software-updates (en ook de installaties van 'installeren/verwijderen...'), kan ik wel klikken op installeren, maar dan wordt de tekst van het venster grijs, zoals dat hoort, en blijft hij daarop hangen. Ik heb hem een keer de hele dag zo laten staan, om te kijken of hij misschien tóch bezig was, maar dat was na een uur of 8, denk ik, niet het geval.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen of die ditzelfde probleem heeft?
Probeer er rekening mee te houden dat ik nog redelijk nieuw ben met Ubuntu en ik heb niet veel verstand van computers.
m.vr.gr.
Richard