Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slechte Ubuntu na Hardy Heron upgrade  (gelezen 893 keer)

Reave

• Gast
Slechte Ubuntu na Hardy Heron upgrade
« Gepost op: 2008/05/17, 09:47:40 »
In de chat wilde niemand mij helpen, dus ik probeer mijn probleem hier uit te leggen.

Sinds ik mijn Ubuntu heb ge-upgrade naar Hardy Heron, doet deze heel vreemd. Ik kan de meeste beheerstoepassingen niet openen, niet normaal uitloggen en geen software-updates installeren.

Bij beheerstoepassingen krijg ik onderaan, op de balk, wel het bericht 'de beheertoepassing wordt gestart', maar na 5 seconden verdwijnt dit weer en gebeurt er verder niks. Ik heb dus niet de mogelijkheid om het probleem op te sporen.
Bij het uiloggen wordt het scherm helemaal zwart. Ik ben dan wel uitgelogd, maar ik kan dus niet meer inloggen. Helaas ook niet op root.
Bij de software-updates (en ook de installaties van 'installeren/verwijderen...'), kan ik wel klikken op installeren, maar dan wordt de tekst van het venster grijs, zoals dat hoort, en blijft hij daarop hangen. Ik heb hem een keer de hele dag zo laten staan, om te kijken of hij misschien tóch bezig was, maar dat was na een uur of 8, denk ik, niet het geval.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen of die ditzelfde probleem heeft?
Probeer er rekening mee te houden dat ik nog redelijk nieuw ben met Ubuntu en ik heb niet veel verstand van computers.

m.vr.gr.
Richard

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 10:59:15 »
de beste manier om van eenderwelke ubuntu over te gaan naar een nieuwere is de belangrijkste dingen van je home map ergens anders op te slaan en een clean install te doen. Ik weet uit ervaring dat upgraden altijd een hele hoop problemen meebrengt omdat eigenlijk installeerd in een vervuild doel.sindsdien doe ik altijd een clean install.
dat is de beste raad die ik je kan geven, een cd downloaden en clean install...
hopelijk helpt dit een beetje
groeten
Peter

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 11:56:59 »
Citaat van: Petervdbranden
de beste manier om van eenderwelke ubuntu over te gaan naar een nieuwere is de belangrijkste dingen van je home map ergens anders op te slaan en een clean install te doen. Ik weet uit ervaring dat upgraden altijd een hele hoop problemen meebrengt omdat eigenlijk installeerd in een vervuild doel.sindsdien doe ik altijd een clean install.
dat is de beste raad die ik je kan geven, een cd downloaden en clean install...
hopelijk helpt dit een beetje
groeten
Peter
+1

Offline Mij

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 12:07:11 »
Van te voren mocht
dpkg --configure -asoms nog helpen.

Reave

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/17, 12:39:56 »
Dat laatste heeft helaas niet geholpen, dus ik denk dat ik het toch bij de eerste mogelijkheid zal houden.

In ieder geval bednakt voor jullie hulp.

m.vr.gr.
Richard