Ik heb (tot mijn grote tevredenheid) recent geupgrade --wat een woord-- naar 8.04.
In 7.10 draaiden echter een aantal programma's en aanverwanten, die kennelijk (nog) niet in 8.04 willen of kunnen draaien. Da's vervelend, maar ik ga ervan uit dat die programma's wel op het juiste moment zullen worden aangepast voor Hardy Heron.
Voorts zaten er in mijn 7.10 instellingen, die braafjes zijn overgenomen in 8.04 (wat dus zeker goed is!), maar die ik toch effe ge-reset zou willen zien.
Het gaat onder meer om volgende programma's en aanverwanten:
- Zotero (werkt wel onder Firefox 2, maar nog niet onder FF 3)
- Qgis (er zijn wat afhankelijkheden nog niet in orde)
- Beagle draaide, maar ik wil heel het boeltje naar Tracker laten gaan; bij de upgrade heeft 8.04 echter beide systemen--Tracker en Beagle--laten staan, wat overbodig is
Nu wil ik ervoor zorgen dat 8.04 effe alle programma's en instellingen eruit gooit die toch niet onder het systeem draaien. Ik wil, met andere woorden, 8.04 op z'n standaard-instellingen zetten (ZONDER natuurlijk mijn /home gegevens er ook af te zien vliegen!).
Ik weet dat ik in principe een ISO zou kunnen branden van 8.04 en dan heel de boel opnieuw installeren, maar daar heb ik nu net even geen zin in.