Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: medibuntu.  (gelezen 1000 keer)

Offline Tom

• Lid
medibuntu.
« Gepost op: 2008/05/11, 19:05:13 »
Druk op Enter en sluit daarna het terminalvenster. Nu krijgt u mogelijk enkele meldingen van beschikbare updates. Haal die niet binnen! U wil immers alleen maar twee pakketten hebben uit een Medibuntu-bron. Voor het overige kunt u het beste bij de officiële bronnen blijven. Na installatie van w32codecs en libdvdcss2 schakelt u de Medibuntu-bron daarom het beste weer uit (hier kom ik verderop op terug).
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tabblad Software van derden: haal het vinkje weg bij: http://packages.medibuntu.org/ hardy free non free
----------------------------------------------------------------------------------------------------
één ik heb wel die updates binnen gehaalt .(dacht 8 stuks)
Heb daarover heen gelezen , kan gebeuren ?.
Staat ook niks over in in de documentatie van Ubuntu.nl.org.
Wat zijn nu de gevolgen daarvan ?.

Twee had niet dat vinkje weggehaalt bij  Pakages.medibuntu.org/hardy free non free.
Staat ook niet in de documentatie van Ubuntu.nl.org.
Nu wel natuurlijk.
Moet ik nu iets veranderen of dergelijks ?.
Moet wel zeggen alles loopt out off the box ...Hardy speelt alles af en goed.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

medibuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 19:17:23 »
ik weet ook niet waarom ge die updates niet zou mogen installeren.

Offline Tom

• Lid
medibuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/11, 19:28:59 »
Citaat van: Nunslaughter
ik weet ook niet waarom ge die updates niet zou mogen installeren.
Heb dat vandaag bij toeval gelezen op de Prima Site van ons Pjotr.
                                                             ------------
Is zeker niet als kritiek bedoelt , meer om het waarom.?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

• Lid
medibuntu.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/11, 19:36:03 »
Ik denk dat het meer bedoeld is om een schoon systeem te houden en geen updates oid binnen te halen die niet relevant zijn.

Als die updates niet nodig zijn misschien een optie om de betreffende bestanden te verwijderen?
Zo heb ik Compiz geheel verwijderd en krijg er dan ook geen updates meer voor..

Offline Soul-Sing

• Lid
medibuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/11, 19:59:41 »
Citaat van: Dave
Ik denk dat het meer bedoeld is om een schoon systeem te houden en geen updates oid binnen te halen die niet relevant zijn.

Als die updates niet nodig zijn misschien een optie om de betreffende bestanden te verwijderen?
Zo heb ik Compiz geheel verwijderd en krijg er dan ook geen updates meer voor..
maar ook relevante updates voor andere programma´s die u eventueel kunt ophalen met medibuntu, zoals googleearth, blokkeert u dan natuurlijk.

Offline Tom

• Lid
medibuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/11, 20:08:11 »
Die updates die ik binnen kreeg waren onder andere Mencoder en Mplayer beide rc.
Dus misschien nog niet helemaal stabiel , en om daar dan eventuele problemen mee te vermijden , raad Pjotr dat af.
Of om het karakter te behouden van een LTS - stabiliteit.
Zou kunnen?.

Offline Soul-Sing

• Lid
medibuntu.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/11, 20:18:07 »
wandarooze idd wanneer het u enkel gaat om de win32 en dvd codecs, waarom zou u de repos. open houden? echter er is meer mogelijk met medibuntu, daar zouden eventueel nuttige updates bij kunnen zitten: -functionaliteit (verbeteren)
           -bugs oplossingen

Offline Tom

• Lid
medibuntu.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/11, 20:39:39 »
Citaat van: leoquant
wandarooze idd wanneer het u enkel gaat om de win32 en dvd codecs, waarom zou u de repos. open houden? echter er is meer mogelijk met medibuntu, daar zouden eventueel nuttige updates bij kunnen zitten: -functionaliteit (verbeteren)
           -bugs oplossingen
Dat begrijp ik ook best , maar mij ging het daarom  Ubuntu.nl spreekt niet over die updates en het uitvinken van Medibuntu en op de website van ons Pjotr word er wel over gesproken  (geschreven) .
En mij intereseert waarom de één wel en de ander niet.
Dus pure nieuwsgierigheid.
grtz Tom.