Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD- en DVD-ripper die onder Ubuntu 8.04 werken  (gelezen 8974 keer)

Pretletter

• Gast
CD- en DVD-ripper die onder Ubuntu 8.04 werken
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/09, 11:51:35 »
Citaat van: pjotr123
@moderatoren: ik stel verbanning voor.
Voel je je aangesproken knul?
Ach.....wat jammer nou....:/

Mightya

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/09, 11:52:44 »
Citaat van: Pretletter
Citaat van: Mightya
Het enigste wat gevraagd word is respect voor anderen.
Zo zul jij ook gerespecteerd worden.

NIET ALLEEN OP DIT FORUM MAAR OOK IN HET DAGELIJKS LEVEN.

Groetjes Mightya
Daar heb ik totaal geen moeite mee!
Ik respekteer iedereen!
Alleen weiger ik in te binden voor een paar omhooggevallen techneuten die gaan lopen janken bij elk woord dat niet in hun vocabulair past.
I rest my case!
respecteer*

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/09, 11:55:18 »
Citaat van: Mightya
respecteer*
Laat maar, Mightya, het heeft blijkbaar geen zin....  

We hebben een goed moderatoren-team, dat dadelijk wel schoon schip zal maken.   :-)

Mightya

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/09, 11:59:35 »
Citaat van: vanadium
Vele rippers, inclusief soundjuicer, zijn gebaseerd op cdparanoia. Helaas is cdparanoia niet geschikt om foutloos audio te kopiëren van de meeste recente CD drives, omdat die de data in het geheugen cachen.
Nog nooit wat van gemerkt!
En volgens mij ook een onzinverhaal, als de "foute" audio ook op de cd staat leestie namelijk ook weer diezelfde fout in.
En als ik het vanuit de cache al niet merk dan merk ik dat vanaf de cd ook niet!
Zelfde resultaat.......!
Gebruik zelf Gnormalize (ook gebaseerd op cdparanoia), maar die werkt uitstekend!

Edit: van Ruby site......Rubyripper is a digital audio extraction algorithm that uses cdparanoia.........
Hier begint het en hier wil jij de techneut uithangen die alles zeker weet, hier laat je al merken dat niemand het beter kan weten dan MR Pretletter. Omdat het een onzinverhaal is??? Hoe kun jij dat vanuit jouw computer thuis zien. Ze liggen hier echt niet zomaar wat uit hun duim te zuigen, nee ze proberen ervaringen uit te wisselen en dan kan het voorkomen dat het bij jou net iets anders ligt dan bij mij of elk ander.

Bedoel het niet verkeerd maar het ligt echt aan jou.

Groetjes Mightya

Net te laat gelezen pjotr123. Maar alles komt goed. :P

Offline siegi

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/09, 12:24:55 »
We hadden het inderdaad al gezien gisteren, toen heeft ie een opmerking gehad.
Nu krijgt hij een ban van een maand om wat af te koelen.
Daarmee kunnen we weer lekker terug ontopic verder :)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #30 Gepost op: 2008/05/09, 13:25:44 »
Citaat van: siegi
We hadden het inderdaad al gezien gisteren, toen heeft ie een opmerking gehad.
Nu krijgt hij een ban van een maand om wat af te koelen.
Daarmee kunnen we weer lekker terug ontopic verder :)
Goed gedaan.  :-)

Terzake: Sound Juicer (Toepassingen - Audio en video - Muziekcd's kopiëren) is inderdaad een prima progje voor rippen.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #31 Gepost op: 2008/05/09, 13:49:23 »
Wel eens gehoord van een dynamisch IP adres?
Ik geef je te raden hoe lang dat exit verhaal gaat duren.
Volgens mij zien we hem ten vroegste over een maandje terug vrees ik. Dan vervalt zijn ban.
Ben benieuwd of hij hier vroeger zal staan. Met zijn kennis over dynamische IP adressen moet dat toch liukken, niet?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #32 Gepost op: 2008/05/09, 13:56:14 »
Citaat van: bartek
Wel eens gehoord van een dynamisch IP adres?
Ik geef je te raden hoe lang dat exit verhaal gaat duren.
Volgens mij zien we hem ten vroegste over een maandje terug vrees ik. Dan vervalt zijn ban.
Van mij mag-ie permanent wegblijven.... Eerst excuses, vind ik.

Citaat van: bartek
Ben benieuwd of hij hier vroeger zal staan. Met zijn kennis over dynamische IP adressen moet dat toch liukken, niet?
lol

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2008/05/09, 14:25:21 »
Aan alles komt een eind

« Reactie #34 Gepost op: 2008/05/09, 15:02:55 »
Alle hier aangehaalde programmaatjes werken heel goed, maar ik heb hier enkele VCD's, eerlijk gekocht.  Ik krijg die echter niet geript om ze op m'n laptop te zetten (kan ze wel afspelen met smplayer)... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2008/05/09, 18:44:27 »
Citaat van: Prosper
Alle hier aangehaalde programmaatjes werken heel goed, maar ik heb hier enkele VCD's, eerlijk gekocht.  Ik krijg die echter niet geript om ze op m'n laptop te zetten (kan ze wel afspelen met smplayer)... :(
VCD's gebruiken niet het standaard ISO bestandssysteem voor CD-ROM's, als ik me niet vergis.  In het pakket 'vcdimager' zou een tooltje moeten zitten waarmee je VCD's kan rippen.  Met VLC & mencoder kan het normaal ook, maar ik ben niet zeker of er dan al dan niet kwaliteitsverlies mogelijk is.
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2008/05/09, 18:56:07 »
Bij gewone data CDs worden naast de data ook foutcorrectiegegevens op schijf geschreven. Als hetgeen gelezen is niet overeenkomt met die controle, dan worden de data herlezen tot het klopt. Als het niet klopt, krijg je foutmelding. Je wil immers geen enkele byte veranderd zien in een binair bestand.

Bij audio CDs is die datacorrectie er niet. Als de data vervormd zijn door een slechte leesbaarheid (een kras, vuiltje), dan is er geen controle of de data die doorgegeven worden, juist zijn.  <...>
Dat klopt niet, ook bij het lezen van audio-CD's (en VCD's) is er foutcontrole & foutcorrectie tijdens het lezen (CIRC). Die is (of was) echter niet voldoende voor exacte data, waardoor er een extra laag foutcorrectie bijgekomen is voor CD-ROM's.
Jan Claeys

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2008/05/09, 21:36:03 »
Die is (of was) echter niet voldoende voor exacte dataDaar zeg je het. In modernere cd-roms is er (meer) foutcorrectie, maar die is niet sluitend.

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2008/05/10, 13:32:32 »
Met "dat klopt niet" doelde ik in feite op het volgende:
Als de data vervormd zijn door een slechte leesbaarheid (een kras, vuiltje), dan is er geen controle of de data die doorgegeven worden, juist zijn.
Er zijn namelijk 2 lagen foutdetectie en -correctie op de "ruwe" data van een simpele audio-CD.

Het feit dat twee lagen onvoelde is voor exacte data geeft ook een idee van hoe onnauwkeurig een CD eigenlijk geschreven/gelezen wordt...  :o
Jan Claeys