Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem firefox 3??  (gelezen 1808 keer)

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Probleem firefox 3??
« Gepost op: 2008/05/07, 21:24:43 »
Ik heb nu een paar dagen 8.04 op mijn pc staan, maar er is iets aan de hand met firefox. Zo af en toe wordt de browser helemaal in grijstinten weergegeven (alsof ie heel druk bezig is met iets). Na een retsrat van firefox is dit weer OK. iemand enig idee wat dit kan zijn? Bekende bug wellicht>

bedankt
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

januz

• Gast
Probleem firefox 3??
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 21:39:27 »
is dat niet een effect van compiz?

Offline ivo

• Lid
Probleem firefox 3??
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 21:41:52 »
Is geen bug. In zo'n geval probeert hij meestal een link op de door jou bezochte pagina te benaderen die dan op dat moment "niet thuis' geeft waardoor FF in een soort time-out terecht komt.

Ik heb dit met meerdere apps die gebruik maken van netwerk functionaliteit, zoals Amarok wanneer die een stream niet kan bereiken bijvoorbeeld, of klibido als die even geen antwoord krijgt van de news server van Casema.

Oplossing is; geduld, het herstelt zichzelf wel weer, of anders de app een schop geven.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Probleem firefox 3??
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 22:22:46 »
Citaat van: ivo
Is geen bug. In zo'n geval probeert hij meestal een link op de door jou bezochte pagina te benaderen die dan op dat moment "niet thuis' geeft waardoor FF in een soort time-out terecht komt.

Ik heb dit met meerdere apps die gebruik maken van netwerk functionaliteit, zoals Amarok wanneer die een stream niet kan bereiken bijvoorbeeld, of klibido als die even geen antwoord krijgt van de news server van Casema.

Oplossing is; geduld, het herstelt zichzelf wel weer, of anders de app een schop geven.
wel vreemd, dat ik dat in 7.10 nooit heb gehad, en nu om de haverklap...
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline ivo

• Lid
Probleem firefox 3??
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 22:35:31 »
Citaat van: Idzme
Citaat van: ivo

wel vreemd, dat ik dat in 7.10 nooit heb gehad, en nu om de haverklap...
Ik had dat in 7.10 ook al hoor. Ik heb er zelfs een "appje" voor gemaakt en die in het panel opgenomen zodat ik met 1 muisklik FF kan killen.

inaninck@renault:~$ cat /usr/local/bin/killff
#!/bin/bash
kill -9 `ps -ef | grep firefox-3.0 | grep -v grep | awk '{print $2}'`
inaninck@renault:~$
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Dave

• Lid
Probleem firefox 3??
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/08, 09:40:01 »
je zou eens af kunnen vragen of je alle controles die de browser doet vooraf een webpagina te openen wel wilt.
ik schakel die dingen allemaal uit, evenals het controleren op nieuwe versies van ad-ons vóór het opstarten.
Scheelt soms een paar seconden maar ook wel eens een tiental.

Offline ToN

• Lid
Probleem firefox 3??
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 16:18:38 »
Ik heb hetzelfde probleem op beide Ubuntu-PC's en heb dit met oudere versies van Firefox nooit eerder gehad.
Als het beeld grijs wordt moet je wachten... nou, dat is wel het meest domme van deze versie, want dat wachten duurt soms wel erg lang, en wegklikken lukt dan niet !!!
Ook als ik een link open met rechterknop > Koppeling openen in nieuw tabblad, mislukt dit vaak, dat opent ie niet in een nieuw tabblad maar een compleet nieuw scherm, of ineens start Evolution op, en dit probleem speelt ook op beide Ubuntu-PC's, en ook pas sinds 8.04 met Firefox versie 3 beta 5.
Als deze problemen aan Firefox liggen is dit echt de slechtste Firefox versie die ik ooit heb gebruikt, en is het erg slordig van Ubuntu om deze BETA (!!!) versie standaard te gebruiken in 8.04 (BETA... dat zegt genoeg).
Ook op het internationale forum van Ubuntu zie ik trouwens ontelbaar veel klachten hierover...
Nou ja, ik installeer de oude Firefox wel weer, of Opera...

Offline Mij

• Lid
Probleem firefox 3??
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/08, 17:49:52 »
Citaat van: ToN
Ik heb hetzelfde probleem op beide Ubuntu-PC's en heb dit met oudere versies van Firefox nooit eerder gehad.
Als het beeld grijs wordt moet je wachten... nou, dat is wel het meest domme van deze versie, want dat wachten duurt soms wel erg lang, en wegklikken lukt dan niet !!!
Ook als ik een link open met rechterknop > Koppeling openen in nieuw tabblad, mislukt dit vaak, dat opent ie niet in een nieuw tabblad maar een compleet nieuw scherm, of ineens start Evolution op, en dit probleem speelt ook op beide Ubuntu-PC's, en ook pas sinds 8.04 met Firefox versie 3 beta 5.
Als deze problemen aan Firefox liggen is dit echt de slechtste Firefox versie die ik ooit heb gebruikt, en is het erg slordig van Ubuntu om deze BETA (!!!) versie standaard te gebruiken in 8.04 (BETA... dat zegt genoeg).
Ook op het internationale forum van Ubuntu zie ik trouwens ontelbaar veel klachten hierover...
Nou ja, ik installeer de oude Firefox wel weer, of Opera...
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu vraag 1

Offline vanadium

• Lid
Probleem firefox 3??
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/08, 21:17:12 »
Wellicht opgelost na de xulrunner update van vandaag. Toch best eerst betreffend bestand verwijderen, en mogelijk de opties af laten staan, want het blijft een "resource" intensieve functie.