Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual Box  (gelezen 2365 keer)

Mightya

• Gast
Virtual Box
« Gepost op: 2008/05/07, 14:01:53 »
Ik heb een vraagje over VirtualBox,

Hoe zit het met virussen via VB. Moet ik een virusscanner installeren of hoef je je geen zorgen
te maken daarover.

Misschien heeft iemand een link voor mij om wat meer kennis te maken met VB. En hoe dit progje werkt.

Groetjes Mightya

Virtual Box
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 14:11:12 »
ge installeert een volledige windows in virtualbox. dus ja: viruscanner installeren.
tenzij ge natuurlijk niet op internet gaat met uw virtuele windows, dan hoeft het niet echt.

Mightya

• Gast
Virtual Box
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 14:22:36 »
Citaat van: Nunslaughter
ge installeert een volledige windows in virtualbox. dus ja: viruscanner installeren.
tenzij ge natuurlijk niet op internet gaat met uw virtuele windows, dan hoeft het niet echt.
Maar is het dan niet zo dat als er bv een virus op komt en ik de gehele windo eraf pleur en opnieuw instal
er niks met mijn ubuntu systeem gebeurt of is er dus wel dusdanig kans dat ik ook ubuntu verk%&$t

Virtual Box
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 14:23:57 »
Vanuit een virtuele windows krijg je normaal gezien ubuntu niet kappot, na de herinstallatie van de virtuele windows is alles terug in orde.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Mightya

• Gast
Virtual Box
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 14:27:42 »
Citaat van: warddr
Vanuit een virtuele windows krijg je normaal gezien ubuntu niet kappot, na de herinstallatie van de virtuele windows is alles terug in orde.
Kijk dat scheelt, staat toch niks boeiends op.

Thanx weer voor de snelle reacties,

Top Forum en elke dag meer respect voor Linus Torvalds

Virtual Box
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 14:30:49 »
der kan inderdaad niks gebeuren met uw ubuntu installatie.

ge moet ook eens kijken, er bestaat zoiets als "snapshot" in virtualbox. ik heb het nog nooit gebruikt, maar van wat ik er uit opmaak, kunt ge net na de installatie van windows een snapshot maken (ofja, eender wanneer), en als er dan iets gebeurd met die installatie zet ge gewoon die snapshot terug.

dat is misschien handiger dan weer eens windows opniew te installeren.

Mightya

• Gast
Virtual Box
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/07, 14:36:16 »
Citaat van: Nunslaughter
der kan inderdaad niks gebeuren met uw ubuntu installatie.

ge moet ook eens kijken, er bestaat zoiets als "snapshot" in virtualbox. ik heb het nog nooit gebruikt, maar van wat ik er uit opmaak, kunt ge net na de installatie van windows een snapshot maken (ofja, eender wanneer), en als er dan iets gebeurd met die installatie zet ge gewoon die snapshot terug.

dat is misschien handiger dan weer eens windows opniew te installeren.
Kijk dat zijn nog eens handige tips. thanx
Ik zal het eens proberen

Weet er toevallig ook nog iemand een leuk progje waarmee ik een website kan maken.

------------------------------------------EDIT-----------------------------------------------
Whahaha kom er net achter dat ik hem dus ook moet activeren, hahaha
Grappige is dat ik mij verlost voelde en mijn xp stickertje eraf heb gehaald.
Dat word weer zoeken. Maar een voordeel. Virusen hoef ik niet bang voor te zijn :P
------------------------------------------EDIT-----------------------------------------------

Offline woteb

• Lid
Virtual Box
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/07, 15:37:09 »
Dat hoeft niet! Wat je beter kunt doen is een Windows XP installatie uitvoeren binnen Virtualbox, en de virtuele harde schijf (is niets anders dan een bestand) kopiëren naar een andere plek. Je gaat dan gewoon werken met je geïnstalleerde Windows XP. MAAR..... als die onverhoopt in de soep loopt..... gewoon dat bestand weggooien en de kopie terugzetten. Kun je weer lekker verder gaan.

Je moet dan wel rekening houden dat je je 'mijn documenten' niet op de 'virtuele c:\' hebt staan, maar op een 'shared folder' wat dan gewoon een Ubuntu directory is, bijv. in je eigen /home directory.

Schematisch:

Ubuntu ==> /home/NAAM/directory ==> shared folder <== mijn documenten <== Virtuele Windows XP

Wanneer dus die Virtuele Windows XP onderuit gaat, hoef je dus alleen de backup terug te zetten, want de data staat toch in 'mijn documenten' is gelijk aan 'shared dolder'is gelijk aan een subdirectory van je eigen /home partitie.
Feitelijk behandel je de virtuele Windows XP op dezelfde manier als een Ubuntu installatie met de /home op een eigen partitie.

En als je op deze manier werkt heb je eigenlijk nog nooit zo snel een Windows XP 'opnieuw' erop gezet.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Mightya

• Gast
Virtual Box
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/07, 15:50:38 »
Citaat van: woteb
Dat hoeft niet! Wat je beter kunt doen is een Windows XP installatie uitvoeren binnen Virtualbox, en de virtuele harde schijf (is niets anders dan een bestand) kopiëren naar een andere plek. Je gaat dan gewoon werken met je geïnstalleerde Windows XP. MAAR..... als die onverhoopt in de soep loopt..... gewoon dat bestand weggooien en de kopie terugzetten. Kun je weer lekker verder gaan.

Je moet dan wel rekening houden dat je je 'mijn documenten' niet op de 'virtuele c:\' hebt staan, maar op een 'shared folder' wat dan gewoon een Ubuntu directory is, bijv. in je eigen /home directory.

Schematisch:

Ubuntu ==> /home/NAAM/directory ==> shared folder <== mijn documenten <== Virtuele Windows XP

Wanneer dus die Virtuele Windows XP onderuit gaat, hoef je dus alleen de backup terug te zetten, want de data staat toch in 'mijn documenten' is gelijk aan 'shared dolder'is gelijk aan een subdirectory van je eigen /home partitie.
Feitelijk behandel je de virtuele Windows XP op dezelfde manier als een Ubuntu installatie met de /home op een eigen partitie.

En als je op deze manier werkt heb je eigenlijk nog nooit zo snel een Windows XP 'opnieuw' erop gezet.
In welke map kan ik dat bestandje vinden??

Ik heb hem C: genoemd mijn virtuele windows.
in .virtualbox/ kan ik 2 bestanden vinden die c: heten.

C:.xml en C:.vdi

welke moet ik hebben??

Groetjes Mightya

Offline woteb

• Lid
Virtual Box
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/07, 23:48:50 »
De vdi (VirtualDiskImage). Die is ook verreweg het grootste. Dat andere bestandje is een tekstbestandje. Die vdi zal je wel op een paar GB's hebben staan.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Mightya

• Gast
Virtual Box
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/08, 00:05:32 »
Citaat van: woteb
De vdi (VirtualDiskImage). Die is ook verreweg het grootste. Dat andere bestandje is een tekstbestandje. Die vdi zal je wel op een paar GB's hebben staan.
Had ik later ook naar gekeken, ga nu dat bestandje op externe hd zetten en dan komt alles wel goed.

Thanx voor het meedenken.