Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox  (gelezen 1052 keer)

Offline maxpower

• Lid
firefox
« Gepost op: 2008/04/08, 19:30:55 »
Hallo,

Ik heb ubuntu net even opnieuw gienstalleerd, en heb de engelse versie geinstalleerd. NU de vraag: hoe krijg ik in pidgin de spellingscontrole in het nederlands terwijl het programma in het engels is?

Met vriendelijke groet,

Mark.

firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/08, 20:15:39 »
1. je noemt je vraag firefox??

Je vraag.
Sowieso kun je om te beginnen alle NL taalbestanden installeren. Dat maakt Ubuntu nog niet direct NL hoor.

systeem - beheer - taalondersteuning

aldaar een vinkje zetten bij de nederlandse taal
en natuurlijk als standaardtaal Engels laten staan

Vervolgens zou je in Pidgin de spelingcontrole standaard op NL kunnen zetten.\

Lukt dat?

Offline maxpower

• Lid
firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/08, 20:22:47 »
language suport hadk al lang geinstalleerd :) twas net dat laatste stapje.. ik werk namelijk nooit met pidgin

:S waarom kan ik titel niet aanpassen.. de titel had inderdaade geen firefox moeten zijn..

firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 10:54:24 »
Op de volgende site staat ook info over de spellingscontrole van firefox. Bij mij werkt het (rechts klikken op een tekstveld en keuze maken in het vervolgmenu).

Lees dit misschien eens:
http://www.enthousiasmeren.nl/archives/2006/12/08/spelling-controle-in-firefox-nederlands-en-engels/

firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 19:38:53 »
Verwarrend, maar het gaat hier om de spelling in Pidgin.....

firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 19:42:12 »
Maxpower,
excuus voor dit late bericht - was kennelijk vergeten te abonneren op dit topic, vandaar dat ik zo laat pas reageer - maar ik ken Pidgin ook niet zo goed. Misschien dat iemand anders kan helpen?

Unix_Jim

• Gast
firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 11:21:00 »
is het nog nodig dan heb ik dit voor je gevonden op de officiele site:

How do I change the language for the Highlight Misspelled words option?

Pidgin currently only supports spell checking in your locale language. This is because gtkspell 2 does not offer a good way for us to know which dictionaries are available or to switch between them. This functionality has long been promised for gtkspell version 3, which has been delayed somewhat indefinitely. See gtkspell.sf.net.

There is, however a simple plugin called switchspell that can change the spell check language on a per-buddy basis.

staat niks bij over veranderen.

jim.