Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen resolutie 8.04 kubuntu  (gelezen 670 keer)

problemen resolutie 8.04 kubuntu
« Gepost op: 2008/05/03, 23:02:18 »
zit nog steeds met verkeerde resolutie met kubuntu, in gnome is dit niet het geval . zoals ik al met de beta had ondervonden kon je niet met dpkg-reconfigure xserver-xorg je resolutie aanpassen daar kan je enkel je toetsenbord aanpassen.
had dan gelezen van ctrl a2 en dan gksudo displayconfig-gtk  en dan automatisch aanpassen naar je gewenste resolutie
maar als ik dit doe krijg ik dat venster niet waar je je resolutie kan ingeven en ok drukken .
als ik dit in de terminal doe krijg ik melding gksudo niet geinstalleerd.
heb dan sudo apt-get install gksudo  en dan word deze geinstalleerd , maar nadien krijg ik die melding niet meer maar krijg ook dat venster niet waar je dan aanpassingen kan maken. blijkbaar ontbreekt er nog iets weet iemand wat ?

Offline Conny

• Lid
problemen resolutie 8.04 kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/04, 07:58:25 »
Had het zelfde probleem; in 7.10 was een 2e scherm (incluus resoluties 1e en 2e scherm) instellen standaard aanwezig.
In Ubuntu doe ik nu:
Systeem-Voorkeuren-Hoofdmenu, dan bij Menus-Overige een vinkje bij Screens and Graphics.
Vervolgens zie je onder Toepassingen-Overige de mogelijkheid je resolutie in te stellen.
Onder Kubuntu zal dat ook zo werken?
Succes!