Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice.org Writer: een paar pagina's een andere layout geven  (gelezen 1309 keer)

Offline dude

• Lid
In MS Word kon je een Section Break invoegen, en vanaf die break een hele andere lay-out gebruiken. Zo was het mogelijk om een paar pagina's liggend af te drukken.

Weet iemand hoe je zoiets in OpenOffice.org Writer doet??

Offline lcup

• Lid
OpenOffice.org Writer: een paar pagina's een andere layout geven
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 16:38:15 »
Het veranderen van de layout gebeurt door het varanderen van het pagina-opmaakprofiel. Gebruik F11 voor een overzicht. De enige manier, voor zover ik nu weet, is door het invoegen van een handmatig pagina-einde en het selecteren van het gewenste  profiel. In zo'n profiel stel je verder alles in. Veel hangt in OO af van het goed kunnen maken en gebruiken van (pagina)opmaakprofielen.
Ik ben me er nu al een tijdje in aan het verdiepen en ik vind de verschillen met Word groter dan vaak wordt gesuggereerd.

Offline dude

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 18:00:20 »
Nee, werkt niet. Ik kan alleen de eerste pagina laten afwijken van de rest... en linker paginas anders maken dan rechterpaginas (dat laatste niet geprobeerd, maar ik zie het wel staan).

Als niemand een oplossing heeft, dan zet ik hem op brainstorm.ubuntu.com

Offline lcup

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/02, 18:53:51 »
Als er geen profiel bestaat dat aan jouw wensen voldoet moet dat eerst worden aangemaakt (liggend formaat staat er idd niet bij).

Open het venster met de pagina-opmaakprofielen
Rechtsklik in het venster met de pagina-opmaakprofielen en kies Nieuw
Ga naar tabblad Pagina en kies voor Liggend
Sla het profiel op met een toepasselijk naam

Nu moet je het profiel kunnen selecteren na invoegen handmatig pagina-einde.
Op deze manier heb ik al hele documenten met afwijkende kop- en voetteksten kunnen maken.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/02, 22:34:06 »
Lcup,
dat is niet wat Dude bedoelt, denk ik. Hij wil de totale pagina-layout binnen in een document kunnen wijzigen. Die opmaakprofielen hebben daar volgens mij geen invloed op - die gaan puur over de tekst (lettertype, -grootte, -kleur, etc).

@ Dude:
Kijk onder
- Invoegen - Sectie
Volgens mij is dat wat jij bedoelt.

Een uitleg in het engels:
http://openoffice.blogs.com/openoffice/2007/05/quick_tips_on_s.html

« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/02, 22:43:36 »
Citaat van: Bobbie
kijk eens hier bij:  http://oooauthors.org/nl/Handleidingen/GepubliceerdIG/InleidendeGidsSamengevoegdeEersteVersie(20070402)

gr
Die koppeling werkt niet (meer), helaas.