Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vmware in 8.04  (gelezen 847 keer)

Offline clement

• Lid
vmware in 8.04
« Gepost op: 2008/05/02, 14:28:51 »
hoe kan ik het beste vmware met usb ondersteuning  installeren in de nieuwe 8.04
ik wil graag bij vmware blijven in verband met image van windows die ik graag wil gebruiken van vorge versie 6.?? van ubuntu

groet clement

vmware in 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 18:53:47 »
Euhm.... downloaden van vmware.com?

- sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline clement

• Lid
vmware in 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 19:34:32 »
ik heb vm ware gedownload krijg een tar.gz file
en nu
kan hem uitpakken maar weet niet wat ik er verder mee moet

clement

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
vmware in 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 00:40:11 »
Clement, als je hem uitgepakt hebt heb je dus een nieuwe map die vmware-server-distrib heet of zoiets.
Open een terminal, en ga naar die map. Eenmaal in die map geef je het volgende commando:
sudo ./vmware-install.plDaarmee gaat je installatie starten in de terminal en moet je de verschillende stappen volgen.

Nu, één groot probleem: ik heb hetzelfde gedaan toe 8.04 nog in bèta was, maar toen lukte het niet om vmware aan de praat te krijgen. Waarom niet? Simpel: vmware heeft nog geen ondersteuning voor de allerlaatste Linux kernel, dus moet je met wat stuntwerk je Vmware aan de praat krijgen (werkt vlekkeloos hier). Misschien is het probleem ondertussen opgelost bij Vmware, maar dat weet ik niet. De complete oplossing heb ik gevonden op de Ubuntu forums:
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=4357442&postcount=10
Door die stappen te volgen lukte het bij mij toch om vmware aan de praat te krijgen. Je moet dit alleen doen als je foutmeldingen krijgt tijdens de installatie. Succes!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Erik_m

• Lid
vmware in 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 02:45:28 »
vmware met usb? Bestaat dat? Ik ben overgegaan op virtualbox omdat die wel usb snapt, vmware niet (dacht ik tenminste)