Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video's afspelen in Opera browser  (gelezen 1382 keer)

bogaerbr

• Gast
Video's afspelen in Opera browser
« Gepost op: 2006/08/05, 08:44:28 »
Hallo,

Ik ben een beginneling in Linux (anderhalf jaar bezig) en was vooral met Debian (3.1)
Vorige week overgestapt op Ubuntu (ik heb Debian nog steeds in dual boot)
Ik heb Firefox als browser, maar ook Konqueror en Opera.
Als ik media bestanden wil zien/horen in een browser, dan speelt Firefox die af met mplayer, Konqueror die met xine , maar Opera speelt die niet af.
Heeft iemand een idee hoe ik dit in orde krijg in Opera ook ?

Bruno Van Bogaert

PS de reden waarom ik andere browsers uitprobeer is dat ik vermoed dat Firefox soms "X" blokkeert : Als Firefox open is en ik gebruik andere programma's, gebeurt het af en toe dat alles bevriest. Zelfs het keyboard kan ik niet meer gebruiken. Muis en scherm blijven zonder respons. Dan rest er mij alleen nog maar om mijn computer te herstarten.
Heeft iemand anders dat ook al meegemaakt ?

socratux

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/05, 14:33:28 »
Ik heb wel zoiets soortgelijks gezien en dit kwam door een firefox pakket wat niet door de apt-get install of via synaptic geinstalleerd was. Het was een source pakketje gecompileerd. Toen ik die weg had gegooid en ik 'sudo apt-get install firefox' deed, werd het juiste pakketje via de /etc/apt/sources.list opgehaald en geinstalleerd. Sindsdien nooit meer problemen. :)
Misschien??

bogaerbr

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/05, 17:16:05 »
Hallo Socratux,

Ik heb je voorstel gevolgd (a propos : dank je wel voor je antwoord !) en heb firefox eens eruit gezwierd en opnieuw ge-installeerd via sudo apt-get install.
Ik ben benieuwd of ik nog die blokkering van "X" ga meemaken.
Indien dit niet voldoende was, laat ik je iets weten.

Bruno

bogaerbr

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/06, 17:51:10 »
Nee !

Dat was helaas niet voldoende.

Hoewel ik dus Firefox opnieuw ge-installeerd heb, is mijn scherm/klavier/muis vandaag nog eens compleet vast geraakt.
Het zal dus niet zo eenvoudig opgelost zijn...

Bruno