Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Abiword segmentatiefout  (gelezen 728 keer)

Offline woteb

• Lid
Abiword segmentatiefout
« Gepost op: 2008/04/18, 23:38:38 »
Sinds vandaag krijg ik Abiword niet meer opgestart. Via de terminal geprobeerd, maar dan krijg ik de melding: segmentatiefout.....

Ik heb Abiword verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, volledig verwijderd (met de --purge parameter), opnieuw geïnstalleerd, geherinstalleerd, de .abisuite verwijderd, maar niets helpt.

Iemand enig idee? Ik draai met Feisty en Gutsy
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

• Lid
Abiword segmentatiefout
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/19, 16:55:30 »
Niemand?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)

Offline woteb

• Lid
Abiword segmentatiefout
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/19, 22:14:01 »
Ik heb het maar rigoureus aangepakt: Eerst in de recovery modus opgestart en als root startx uitgevoerd. Geconstateerd dat Abiword daar wel opstartte. Opnieuw opgestart in normale modus. Met GDM opgestart in de xterm modus. Mijn USB disk (waarop de backups staan) gemount en in mijn eigen home directory alle verborgen directories gewist. Daarna de backups teruggezet. Nu werkt Abiword weer. Kennelijk is er een fout geweest met een bestand, en ik heb het vermoeden dat dit gisteren op school is gebeurd omdat ik daar met Konqueror op een Windows server direct heb gewerkt met Abiword. Die link kan dus niet meer worden gevonden. Enfin...... het werkt weer.