Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: resolutie bootscreen  (gelezen 650 keer)

resolutie bootscreen
« Gepost op: 2008/04/27, 09:24:13 »
Ik heb een snellere grafische kaart (Geforce 7600 GT) geïnstalleerd in m'n amd 1.5. Even moeten sleutelen om de optimale resolutie juist te krijgen (1440x900 @ 60hz) en das gelukt (dankzij de goede adviezen van onze vriend pjotr ! ) Om de resolutie van het bootscreen juist te krijgen was ook een oplossing (feisty) maar ik vind ze niet terug (zoekfunctie werkt nog niet). Kan iemand mij helpen ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

coomast

• Gast
resolutie bootscreen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 10:00:40 »
Ik heb een klein half jaar geleden voor de eerste keer ubuntu geInstalleerd en toen heb ik alles opgeschreven. En jaja, dit stond er tussen :-)

Je moet
gksudo gedit /etc/usplash.conf
in terminal typen en dan de resolutie aanpassen naar uw wensen. Dan moet je in terminal het volgende intypen
sudo update-initramfs -u
Dat zou het moeten zijn.

Misschien dat je moet herstarten, dat stond er niet bij.

P.S. Ik heb de indruk dat Xubuntu veel minder populair is dan ik dacht (geen reply op mijn -basic- vragen). Zijn er statistieken omtrent het aandeel van de verschillende versies?

resolutie bootscreen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 14:24:38 »
tof, dat was het ;)
Jij hebt alles opgeschreven, ik dacht dat ik grondig was :(
anyway, om te antwoorden op je vraag : volgens mij is xubuntu meer aangewezen voor oudere en tragere systemen. Maar vermits er hier op 't forum vooral over ubuntu gzesproken word lijkt me dat populairder. Alhoewel, enkelen hier werken heel entousiast met xubuntu (ben daar trouwens mee begonnen)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk