Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dosbox is niet helemaal stabiel  (gelezen 951 keer)

Offline Grieteke

• Lid
dosbox is niet helemaal stabiel
« Gepost op: 2008/04/09, 20:43:43 »
Sinds ik ubuntu gebruik ben ik weer wat leuke oude spelletjes aan het spelen zoals Sim City 2000 en Theme Hospital. De spelletjes draaien prima, maar dosbox is wat instabiel. Ik heb dosbox ingesteld staan op full screen (anders wordt het zo'n gepriegel) maar af en toe springt dosbox terug naar een klein venster en na een paar seconden weer terug naar full screen. Dit is nog wel overkomelijk maar af en toe gaat het echt mis. Soms crasht dosbox, waardoor ik mijn gebouwde stad/ziekenhuis kwijt ben (jammer). Maar soms gaat het zo ver mis dat ik helemaal niks meer kan. Dan springt dosbox weer terug naar het kleinere venster maar heb ik geen mousepointer. Ik kan dosbox niet sluiten mbv ctrl+c of stoppen mbv ctrl+z. Ook het starten van een console of het herladen van mijn windowmanager (ctrl+alt+backspace) lukt niet, dus dan moet ik de resetknop van mijn pc gebruiken.
Ik heb ook geprobeerd om Theme Hospital onder wine te draaien, maar hierbij lukt de instalatie niet (installer vraagt om Windows 95, NT 4 of hoger).
Heeft iemand enig idee hoe ik dosbox stabieler kan laten werken, ik begon Theme Hospital nu echt leuk te vinden.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/09, 22:12:13 »
Welke versie van ubuntu gebruik je?
Misschien zijn het de desktop effecten? (Compiz) Als je deze uitschakelt heb je dan dezelfde problemen?

Offline Grieteke

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/09, 22:21:27 »
Ik heb deze problemen zowel gehad met 7.10 (met compiz) en met 7.04 (met beryl). Ik zal eens proberen beryl uit te schakelen en eens kijken of het dan niet misgaat.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/09, 22:28:39 »
Ik heb het ook gehad met Frozen-Bubble (gewoon een grappig Linux spelletje. Deze wisselde van fullscreen naar normaal en terug met pauzes ertussen, heel irritant. Na uitschakelen van Compiz was het probleem verholpen.
Er bestaan zgn. Compiz 'knopjes' of scripts om snel te wisselen tussen Compiz en Metacity, daar moet je maar eens naar zoeken als dit de oplossing blijkt te zijn.

Offline Grieteke

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/09, 22:41:21 »
Ik heb net een kwartiertje theme hospital gespeeld zonder enige problemen :D (behalve wat zieke mensen ;)). Lijkt dus goed te werken. Beryl is trouwens met de 'Beryl manager' handig in en uit te schakelen. Als ik straks 8.04 installeer maar eens uitzoeken hoe dit handig te doen is voor compiz.