Sinds ik ubuntu gebruik ben ik weer wat leuke oude spelletjes aan het spelen zoals Sim City 2000 en Theme Hospital. De spelletjes draaien prima, maar dosbox is wat instabiel. Ik heb dosbox ingesteld staan op full screen (anders wordt het zo'n gepriegel) maar af en toe springt dosbox terug naar een klein venster en na een paar seconden weer terug naar full screen. Dit is nog wel overkomelijk maar af en toe gaat het echt mis. Soms crasht dosbox, waardoor ik mijn gebouwde stad/ziekenhuis kwijt ben (jammer). Maar soms gaat het zo ver mis dat ik helemaal niks meer kan. Dan springt dosbox weer terug naar het kleinere venster maar heb ik geen mousepointer. Ik kan dosbox niet sluiten mbv ctrl+c of stoppen mbv ctrl+z. Ook het starten van een console of het herladen van mijn windowmanager (ctrl+alt+backspace) lukt niet, dus dan moet ik de resetknop van mijn pc gebruiken.
Ik heb ook geprobeerd om Theme Hospital onder wine te draaien, maar hierbij lukt de instalatie niet (installer vraagt om Windows 95, NT 4 of hoger).
Heeft iemand enig idee hoe ik dosbox stabieler kan laten werken, ik begon Theme Hospital nu echt leuk te vinden.