Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: startup screen  (gelezen 552 keer)

startup screen
« Gepost op: 2008/05/02, 23:11:45 »
Heb me weer op xubuntu gestort (8.04). Ten eerste: wat ziet het er lekker gelikt uit :D ten tweede, echt alles werkt meteen :O Hoefde gewoon echt bijna niks zelf te installeren. Was met andere distributies wel anders :) ( ach leer je ook weer van). Nu heb ik alleen 1 ding waar ik me echt aan irriteer. Wanneer ik xubuntu op welke pc of laptop dan ook, installeer, ziet alles er perfect uit. Dus bij het booten krijg je na de grub dat leuke xubuntu schermpje met het bewegende balkje er onder. Nu heb ik ook andere distro's op mijn laptop gehad en daar zag ik dat scherm ook altijd. Nu heb ik dus xubuntu geinstalleerd en o o o, ik ziet alleen mijn grubje voorbij komen en dan een hele tijd niks tot ik opeens het inlog scherm voor mijn neus te zien krijg. Dit vind ik echt irritant. Ik wil gewoon dat leuke xubuntu opstart schermpje te zien krijgen :) Andere ook dit "probleempje" op hun laptop c.q. pc ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

startup screen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 23:54:15 »
Ik heb geen Xubuntu, heb je wel in de map boot een bestand zoals dit ongeveer initrd.img-2.6.24-16-generic volgens mij is dit het opstart scherm met dat balkje alleen dus voor Ubuntu. Voor Xubuntu zal dat een andere naam zijn.
En je kan startupmanager installeren kan je zelf je Grub/opstartscherm van leuke plaatjes voorzien.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.