Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knoppen op taakbalk niet verplaatsbaar (KDE)  (gelezen 932 keer)

Noortje

• Gast
Knoppen op taakbalk niet verplaatsbaar (KDE)
« Gepost op: 2008/04/09, 21:06:27 »
Sinds een paar weken gebruik ik KDE in plaats van Gnome. Leuk, maar een groot nadeel voor mij is dat ik de knoppen op de taakbalk niet kan verplaatsen. Ik heb het liefste Thunderbird helemaal links, bijvoorbeeld, en nu zou ik dat elke keer als eerste moeten opstarten om het links te krijgen. Met Gnome kon ik ze gewoon verslepen, erg handig. Ik kan er verder niets over vinden. Is er een manier om dit op te lossen? Bij voorbaat dank!

Offline woteb

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/09, 21:17:59 »
Heb je de taakbalk niet vergrendeld? Kun je zien door met de rechtermuisknop op de takbalk te klikken. Staat die taakbalk vergrendeld, dan kun je dat ongedaan maken, de knoppen naar keuze inrichten (verplaatsen) en opnieuw vergrendelen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Noortje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/09, 21:39:08 »
Nope, dat is het probleem niet...
Ik kan de icoontjes en applets enzo ook wel verplaatsen, alleen de knoppen van vensters niet. Als ik die probeer te slepen krijg ik zo'n 'verbodsbord' als muispijl.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/09, 22:03:18 »
Ah, dat bedoel je. Ik denk niet dat dat mogelijk is, maar dat zou inderdaad wel héél handig zijn. Ik heb me er in het verleden ook al aan gestoord. Ik wist trouwens niet dat het in GNOME wel kon. Ik ga eens kijken hoe moeilijk het is om het in KDE te implementeren.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Noortje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/09, 22:08:43 »
Volgens mij kan het ook nog niet heel lang in gnome. Ik ben er alleen erg snel aan gewend, sinds het kan. Beetje jammer dus, dat het in KDE niet lukt...

« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/09, 22:13:50 »
De enige mogelijkheid die je hebt is het sorteren op:
1) alfabetische volgorde
2) volgorde van opstarten
Zie configure KDE panel -Taskbar

Ik zou er gewoon voor zorgen dat Thunderbird altijd als eerste wordt gestart (dus niet handmatig).

Monk.