Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: database vergrendeld - adept installer Kubuntu 7.10  (gelezen 627 keer)

Offline force317

• Lid
database vergrendeld - adept installer Kubuntu 7.10
« Gepost op: 2008/04/14, 19:20:44 »
Heb zojuist Kubuntu 7.10 geinstalleerd op mijn D schijf. Heb nu een dual boot PC Windows XP Home en Kubuntu 7.10
Het installatieproces verliep prima, totdat het updatepakket de eerste keer werd gedraaid. Deze update werd blijkbaar niet volledig uitgevoerd, en sindsdien is programma's toevoegen/verwijderen niet meer mogelijk. Is dit een bekend probleem ? Hoe kun je ervoor zorgen dat deze afgebroken update niet meer hinderd ?

Er wordt wel verwezen naar een zogenaamde debug site in de KDE crash dialog maar wat heb je daar nu aan ! Is er software die is geinstalleerd of die je kunt installeren die deze bug kan herstellen, of kun je door het ingeven van een bepaald komaando dit zelf in gang zetten ?

Als je geen programma's meer kunt toevoegen of verwijderen, of kunt updaten, tja dat was het dan ! The end ! Is dit een veel voorkomend probleem bij Kubuntu ? Is Ubuntu op dat gebied beter ? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de KDE omgeving boven de GNOME omgeving, maar ja, indien er gegronde redenen zijn om eerder GNOME te gebruiken ...

Dit weekend heb ik reeds de laatste versie van openSUSE uitgeprobeerd, nadat Kubuntu 7.10 al een eerste keer hetzelfde probleem gaf.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/14, 19:29:14 »
alt-f2  > konsole > uitvoeren
sudo apt-get install
wat zie je dan? waarschijnlijk zegt hij dat je dpkg --configure -a moet draaien.
Dan doe je sudo dpkg --configure -a

Offline force317

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/15, 20:00:29 »
Aan siegi : bedankt voor de info. Probleem opgelost.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.