Ik heb een Sony A200 gekocht die de mogelijk heeft om RAW foto's op te slaan.
Bij Sony is dat het formaat ARW en ik ben er al achter gekomen dat de verschillende types van Sony ieder een eigen ARW formaat hebben.
In de GIMP zit een plugin DCraw 8.39 maar die ondersteund het ARW formaat van mijn Sony nog niet. Een speurtocht op internet geeft moed en zegt dat versie DCraw 8.82 en ook 8.83 wel mijn camera ondersteunen.
Ik heb een file gevonden die versie 8.82/3 zou moeten installeren maar die levert alleen maar fouten. (dcraw-8.83.tar.gz)
Bij UFraw staat dat ze gebruik maken van DCraw en dat in de volgende versie ook mijn camera wordt ondersteunt. (UFRaw 0.14 will be released with the latest DCRaw version at the time of release).
Het lijkt er dus op dat er een oplossing aan komt. Maar op dit moment kom ik niet verder. In de Gustsy package zit UFraw 0.11 en of DCraw 8.39.
Heeft een van jullie er zicht op wanneer de nieuwere DCraw versies bunnen Ubuntu/Kubuntu (ik gebruik Kubuntu) beschikbaar komen?
Is er een andere manier om DCraw of UFraw als RAW convertor voor mijn camera werkend te krijgen?