Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek rippen CDex  (gelezen 643 keer)

Muziek rippen CDex
« Gepost op: 2008/03/24, 13:57:24 »
L.S.

Ik ben een voormalig gebruiker van CDex (Windows). Een eenvoudig sober programma met heel wat mogelijkheden. Nu onder Ubuntu ben ik opzoek naar een waardig alternatief en heb reeds Sound Juicer gebruikt. Wat ik echter mis is het kunnen instellen van de kwaliteit (b.v. 192 kbps) van de rips en het kunnen aanpassen van het voorloopnummer. Standaard begint deze bij 1, maar dat is niet altijd handig als je een CD vol met MP3 wilt zetten; je moet dan de files gaan vernummeren of gehele mappen over gaan zetten. Met andere woorden: iemand een idee hoe ik de functionaliteit van CDex onder Ubuntu terugkrijg?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Eider

• Gast
Muziek rippen CDex
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 18:40:50 »
Heb je al geprobeerd of je CDex met Wine kunt draaien?

Muziek rippen CDex
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/24, 18:59:36 »
Beste Eider,

Goed idee, maar ik wil zo zuiver mogelijk in Linux blijven werken, dus dit is plan B. Daarnaast speelt nog dat mijn PC al zo'n 5 jaar oud is, dus het zal wel wat moeilijk (langzaam) gaan vrees ik. Toch ga ik het nog eens proberen.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.