Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vista op 2 dvd´s branden, kan dat?  (gelezen 783 keer)

Offline indiana

• Lid
vista op 2 dvd´s branden, kan dat?
« Gepost op: 2009/07/22, 15:47:33 »
Ik heb vista op een externe harde schijf staan, dat wil zeggen: ik gebruik het dus niet, maar het staat daar om eventueel op terug te vallen. Het bestand wordt ´factory image´ genoemd, dus het is het bestand zoals dat bij aankoop van de computer op mijn harde schijf stond. Laatst wou ik is proberen om toch vista te draaien, onder virtualbox (als ik me niet vergis.) Maar nu blijkt dat vista niet geÏnstalleerd kan worden vanaf een externe harde schijf.
Dus ik heb vandaag wat dvd´s gekocht om vista te branden, en van daaruit het te installeren. Maar nu vraagt mijn brandprogramma (K3b) om een dubbellaags dvd. Maar is het niet mogelijk om een dergelijk bestand van 6.4 gb op 2 dvd´s te branden?

(Ik heb nu dus alleen ubuntu, en dat bevalt voor 99.9 % prima. Maar nu ik voorlopig mijn camera maar niet aan de praat kan krijgen bij skype wil ik toch is proberen om skype via vista te draaien.)

Offline Rishca

• Lid
Re: vista op 2 dvd´s branden, kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/22, 15:59:28 »
Ik zou het gewoon op een dual layer dvd branden. anders zou de complete vista install gesplitst moeten worden en dat werkt volgens mij niet.

met een dual layer speel je op save + zo een DL dvdtje kost maar 3,50 E

Offline indiana

• Lid
Re: vista op 2 dvd´s branden, kan dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/22, 16:26:43 »
^Dank voor het advies. Lijkt me bij nader inzien niet zo´n gek idee. Ik neem aan dat die dingen gewoon per 1 worden verkocht.
Blijf het overigens vreemd vinden dat ze niet direct bij verkoop van zo´n computer een dvdtje erbij doen- ja, het kost een euro extra.