Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drupal  (gelezen 822 keer)

Offline wiert

• Lid
Drupal
« Gepost op: 2008/03/21, 15:26:05 »
I.p.v Joomla ben ik nu Drupal aan het uitproberen als content-managementsysteem. Ziet er simpeler en intuitiever uit. Echter, als ik uitlog, en naar http://localhost/drupal-6.1/ ga, dan moet ik inloggen. it is voor toekomstige bezoekers natuurlijk niet de bedoeling.
Hoe zorg ik dat de site gewoon wordt weergegeven, zonder in te loggen?

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Drupal
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 16:05:44 »
Als het goed is, moet je alleen inloggen om content toe te voegen. Nadat je content hebt toegevoegd zou een bezoeker dan het content moeten kunnen zien ipv het welkomstscherm.

Offline wiert

• Lid
Drupal
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/21, 16:59:08 »
Nog enkele vragen over Drupal:

- Is het mogelijk om templates zelf aan te passen (bestaande downloaden heb ik al gezien, leuke functie)
- Als ik als inhoud een pagina wil aanmaken, dan kan ik geen html-codes selecteren, of bv een plaatje invoegen. Iemand een ideee hoe dit moet?
- Ik ben nu op een locale server een beetje aan het knutselen. Is het makkelijk om (ooit) de gehele locale site te verplaatsen naar een server?

Alvast bedankt!