Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution-programmeurs: graag iets bij programmeren  (gelezen 1375 keer)

Offline Jenske

• Lid
Evolution-programmeurs: graag iets bij programmeren
« Gepost op: 2006/07/29, 15:30:09 »
Beste mensen,

Na ongeveer een halve dag kneuteren met Evolution en mijn Yahoo-mail, viel mijn oog op een mailtje (nota bene in dit forum) dat me erop wees achter mijn uitgaande mail (SMTP) in mijn account-instellingen voor Evolution de toevoeging ":587" te plaatsen.
Yahoo zelf zegt immers --en dat wist ik ook al van mijn Outlook en Thunderbird-- dat je via poort 587 moet "gaan".

Misschien is het toch geen slecht idee om in het accountbeheer van Evolution bij serverconfiguratie een APART veld te voorzien voor het poortnummer en niet, zoals nu, het aan de gebruiker over te laten om na lang zoeken te beseffen dat 'ie zelf de toevoeging :587 moet schrijven om uitgaande mail voor Yahoo in orde te krijgen?

Ten titel van informatie: mijn uitgaande instellingen voor Evolution en Yahoo zijn ...
smtp.mail.yahoo.co.uk:587

Programmeurs van GNOME, kruip uit uw strandstoel en breng dit ff in orde.

Groeten en ....

voor alle duidelijkheid: ik ben een 95% Ubuntu-fan ....

een slechts 72% Windows fan.
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Firebird

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/29, 15:36:52 »
Vanwaar haal je de 72? Anyway, ben 7,9% Windows-fan en 92,1% Ubuntu-fan als je het via schijfruimte bekijkt :).

Tof dat je het hebt kunnen oplossen, maar niemand zal dit berichtje hier opmerken. Het is natuurlijk open-source, niets belet je om het zelf in orde te brengen ;).

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/29, 15:49:59 »
Citaat van: Firebird
Vanwaar haal je de 72? Anyway, ben 7,9% Windows-fan en 92,1% Ubuntu-fan als je het via schijfruimte bekijkt :).
Na allerlei ingewikkelde berekeningen, bedenkingen enzovoort.
Ik moet nl. toegeven dat ik Windows niet zonder meer slecht vind, vooral als je beseft dat het me inderdaad soms (%
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/29, 15:58:20 »
http://bugs.gnome.org is waar evolution programmeurs lezen :)

budster

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/29, 15:59:32 »
Citaat van: Jenske
Citaat van: Firebord
Tof dat je het hebt kunnen oplossen, maar niemand zal dit berichtje hier opmerken. Het is natuurlijk open-source, niets belet je om het zelf in orde te brengen ;).
Waar moet ik dat dan wel sturen?
http://www.gnome.org/projects/evolution/bugs.shtml