Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische Problemen.  (gelezen 919 keer)

Caron

• Gast
Grafische Problemen.
« Gepost op: 2008/03/15, 12:02:37 »
Goeiemorgen nog,

Ik heb gister ubuntu 7.10 (degeen van de website) gedownload, gebrand en geïnstaleerd.

Nu heb ik mijn Beeldscherm ingesteld (LG Electronics L192WS) Widescreen beeldscherm ingesteld, via de drivers die ik erbij heb gekregen. En toen reboot. MAAR, nu komt het probleem:

Eenmaal bij het startscherm, krijg ik mijn desktop in 5en gedeeld, 5 muispointers, en 5 dekstops. Het is nogal lastig uit te leggen, maar ik weet niet hoe ik het op kan lossen, aangezien ik ook niet meer in mijn systeembeheer kan, om het weer te wijzigen.

Mijn video kaart is een ATI Radeon x1950GT. En verder is mijn PC capable om linux te dragen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Alvast bedankt,

Caron.

samuhe

• Gast
Grafische Problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/15, 12:04:41 »
Ik heb daarnet ook problemen gehad. Ik denk dat ik hetzelfde heb meegemaakt.
Is het scherm zeer flikkerend, met veel strepen in. En allemaal verschillende "kadertjes"?

Caron

• Gast
Grafische Problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/15, 12:06:07 »
Ja dat klopt, het is ook enigzins uitgerekt.

samuhe

• Gast
Grafische Problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/15, 12:18:24 »
bij mij was het niet uitgerekt, maar ik heb dan ook geen widescreen.
bij mij lag het aan de driver.
na wat rebooten en proberen en prutsen, boos worden en grafische kaart wisselen en dan terugsteken,
is het me gelukt om op te starten zodat het scherm min of meer leesbaar was en dan via "beperkt ondersteunde hardware" de driver te deactiveren en onmiddelijk weer te activeren, hij heeft de driver opnieuw geïnstalleerd en probleem opgelost.
De kaart is wel een nvidia, maar ik denk dat het hetzelfde principe is.
Het spijt me dat ik niet de juiste oplossing kan geven.
Misschien heb je hier iets aan?
http://forum.ubuntu-nl.org/message/211534
als je misschien ergens kan vinden hoe, kun je de drivers installeren door in te loggen als ubuntu-linux-recovery mode.
veel succes

Caron

• Gast
Grafische Problemen.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/15, 12:24:04 »
Dankjewel!

Dat ga ik dan maar eens proberen. Kijken of dat werkt.

En die link helpt ook ;)

Caron

• Gast
Grafische Problemen.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/15, 12:29:17 »
Oke, weird. Ik heb 'm zojuist in de recovery mode opgestart, waarbij die het nog steeds niet deed. En toen weer normaal, en nu doet die het weer. (Helaas wel in 800x600 resolutie, maar ik kan iig weer wat doen)

Offline JvH

• Lid
Grafische Problemen.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/15, 13:06:39 »
Dit probleem had ik ook. Als ik mijn instellingen gewoon op de Plug&Play-monitor laat staan werkt bij mij alles perfect. Goede kleuren, native resolutie (1680×1050) en haarscherp beeld. Dus ik blijf mooi van die monitorinstelling af :)