Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: seamless werken met Virtualbox  (gelezen 2026 keer)

seamless werken met Virtualbox
« Gepost op: 2008/01/30, 17:18:37 »
Hoi,
de machine waar bij mij ubuntu op staat is te traag om virtualizatie uit te proberen.

bij seamless virtualisation gebeurt het volgende.. je draait een virtueel besturingssysteem... maar het is heel transparant en je ziet eigenlijk alleen het venster van het programma dat je gebruikt.. heel erg geintegreerd dus in je host besturingssysteem

dit is met virtualbox te doen..
iemand hier ervaring mee? werkt het goed of zijn er veel kanttekeningen?

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 17:24:26 »
In Feisty werkte dit goed bij mij, in Gutsy niet meer. Met het Uitschakelen van de 'desktop effects' verbeterde de situatie iets, maar nog niet werkbaar. Hierover zijn al diverse bugrapporten aangemaakt, zowel bij Ubuntu als bij VirtualBox zelf.

Jammer dat het binnen Gutsy niet of slecht werkt, want als het werkt, is het het echt fantastisch om te zien en een genot om mee te werken! Elk scherm of applicatie die je opent, is een scherm binnen je Ubuntu-desktop. Het enige verschil zit in het kader, maar door het toepassen van een ubuntu-thema binnen de Windows-sessie, valt dat verschil ook nog wel weg te werken.

breukkie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/30, 22:30:08 »
Ik heb virtualbox draaien onder gusty en dat draait zonder problemen o.a win 2003 server en fedora core 6.
Via de site van virtualbox het .deb pakketje van feisty fawn geinstalleerd  en sindsdien geen problemen.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/30, 23:06:00 »
Citaat van: breukkie
Ik heb virtualbox draaien onder gusty en dat draait zonder problemen o.a win 2003 server en fedora core 6.
Via de site van virtualbox het .deb pakketje van feisty fawn geinstalleerd  en sindsdien geen problemen.
werk je ook met seamless virtualization?

breukkie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/31, 10:15:47 »
Dat moet ik even voor je proberen of dat werkt.
Nu start ik Vbox op en laat  win2003 of fedora opstarten in volledige schermmodus , zal kijken of ik vandaar uit terug naar seamless kan gaan.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/31, 10:31:44 »
Citaat van: breukkie
Dat moet ik even voor je proberen of dat werkt.
Nu start ik Vbox op en laat  win2003 of fedora opstarten in volledige schermmodus , zal kijken of ik vandaar uit terug naar seamless kan gaan.
Seamless mode werkt alleen met Windows en alleen als de Guest Additions zijn geinstalleerd.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/31, 10:39:56 »
host: gutsy met compiz, guest: win xp...seamless mode werkt hier goed...alleen bij het verplaatsen van de windows vensters, krijgt ge wat zwarte achtergond te zien als het te snel gaat...maar helemaal niet schokkerig ofzo...

breukkie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/31, 14:17:45 »
Guest Additions zijn geinstalleerd anders kon ik niet op een volledig scherm werken.
voor wat beterft de seamless  moet ik nog  even kijken.

Draai net als Nunslaughter Gusty met compiz

breukkie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/01, 20:54:52 »
@geurt,

Seamless mode werkt hier ook goed .
Kan in seamless mode komen met host+l ( rechter ctrl+l)  en ook weer terug met dezelfde combinatie ,werkt perfect
Wat Nunslaughter al eerder aangaf  bij het snel verplaatsen van het windows frame (venster)  krijg je tijdelijke een zwarte achtergrond

« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/01, 22:17:18 »
Dit berichtje komt vanuit m'n virtuele XP, in seamless mode op Virtualbox.
Had dit nog niet geprobeerd.  Is best geinig :)  Als je geen enkel programma draaiende hebt, dan heb je onderaan de Windows-taakbalk en bovenaan de (bovenste) taakbalk van Ubuntu.  Tussenin gewoon het bureaublad van Ubuntu.
Ziehier een screenshotje:

Open je een venster, dan staat dat er effectief gewoon als een ander venster tussen die van Ubuntu.  Een beetje uit de toon te wezen met z'n blauwe randen...
Maar als je maximaliseert, dan verdwijnt ook de bovenste taakbalk van Ubuntu en is de illusie echt cmpleet dat je op XP zit...

Ik heb nog wel een probleem met het lettertype in IE.  'k Moet precies eens zoeken waar ik zoiets kan doen als in Ubuntu: anti-aliasing en subpixels inschakelen.  Of denk ik nu al te veel Ubuntu ? :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

schoappied

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/09, 19:03:04 »
Werkt ok bij mij. Ik kan nu ook makkelijk wat uit een windows prog knippen in een ubuntu programma plakken :)