Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless network "hacken"  (gelezen 7955 keer)

somers

• Gast
Wireless network "hacken"
« Gepost op: 2008/04/22, 19:09:41 »
Hallo allemaal,

Ik ben pas begonnen met het "hacken"  van netwerkjes.
Nu bedoel ik niet echt dat ik elk netwerk aan het neerhalen ben en misbruik maak van de gevonden gegevens maar ik ben gewoon wat aan het testen.

Ik probeer erachter te komen, als iemand hier in de buurt netwerken aan het hacken is, hoe makkelijk hij dan binnen kan komen.

Ik heb dus de volgende programma's geinstalleerd:
- Kismet
- Airsnort
- Wireshark

Nu maak ik met Kismet een dump bestand aan wat ik daarna met Airsnort open.

Nu lees ik op internet bij verschillende HowTo's dat het ongeveer tussen de 8 en de 20 minuten duurt voordat je de WEP key hebt.
Nu staat airsnort al een uur of twee aan en ik heb nog steeds geen WEP key.

Is er nu een manier om meer activiteit te krijgen waardoor een meer packets te vinden zijn of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/22, 19:34:49 »
Voordat je gaat 'spelen' met andermans netwerken, moet je dit maar eens goed doorlezen ;)
Ow, en je bent strafbaar als je het bij netwerken doet die niet van jou zijn.
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

somers

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/22, 19:39:20 »
Citaat van: stormzoeker
Voordat je gaat 'spelen' met andermans netwerken, moet je dit maar eens goed doorlezen ;)
Ow, en je bent strafbaar als je het bij netwerken doet die niet van jou zijn.
Ik ga niet spelen met andermans netwerken, alleen met die van mezelf.
Ik wil graag weten hoe "kwetsbaar" mijn netwerk is.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/22, 19:46:31 »
als ge een wep-key gebruikt zoals ge met die hierboven wilt doen, dan hebt ge zelf ook al het antwoord gegeven hoe kwetsbaar uw netwerk is ;)

somers

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/22, 19:52:02 »
Citaat van: Nunslaughter
als ge een wep-key gebruikt zoals ge met die hierboven wilt doen, dan hebt ge zelf ook al het antwoord gegeven hoe kwetsbaar uw netwerk is ;)
Dat zijn juist de dingen die ik wil gaan testen.
Ik weet dat het kwetsbaarder is dan WPA en daarom wil ik een beetje gaan "spelen" met beveiligingen ed.

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/22, 20:01:18 »
Dit soort dingen horen niet op dit forum thuis. Wil je dergelijke zaken 'testen' en 'uitproberen', dan moet je de handleidingen lezen en/of een goed boek kopen. Wij ondersteunen dit soort praktijken niet. Draadje gesloten.