Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows of Ubuntu Firewall in Virtuele XP  (gelezen 675 keer)

Windows of Ubuntu Firewall in Virtuele XP
« Gepost op: 2008/03/06, 20:35:30 »
Ik heb XP draaien in VirtualBox.  Nu heb ik daar Ketnetkick op geïnstalleerd, maar het wil niet opstarten.  Vermoedelijk worden de uitgaande programma's geblokkeerd door de firewall.  Ik heb die nu uitgeschakeld, maar het werkt nog niet.  Zou het kunnen dat de firewall van Ubuntu die programma's alsnog blokkeert ?  Zo ja, hoe breng ik daar verandering in ?  Firestarter is bij mij niet geïnstalleerd, maar wel iptables.  Ik vind echter nergens een tool of mogelijkheid om te kijken naar de instellingen, laat staan om ze aan te passen... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline siegi

  • Lid
Windows of Ubuntu Firewall in Virtuele XP
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/06, 20:41:18 »
Normaal heeft iptables standaard geen regels de firewall is dus niet actief.
Ik vermoed niet dat het programma een geforwarde poort nodig heeft.

Windows of Ubuntu Firewall in Virtuele XP
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/06, 21:27:08 »
Ik had in een vorig leven Ketnetkick draaien op m'n desktop onder XP, gewoon rechtstreeks dus.  Na een upgrade vertoonde die hetzelfde gedrag als nu.  Dat heb ik toen kunnen oplossen door opnieuw het programma het recht te geven om verbinding te maken met internet.  M'n firewall was toen iets van California Associates.  Het is een gekend "probleem" dat die upgrade de programma's op de blacklist van sommige firewalls zet, waarna je hen dus manueel moet toelating geven.  Zoals al geschreven heb ik nu, in die virtuele XP, na een verse installatie van dat programma, en dan de upgrade daarvan, weer datzelfde probleem: het startscherm verschijnt even, en verdwijnt weer.  Ik heb dan de Windows Firewall uitgeschakeld, aangezien ik daar nergens iets kan instellen voor aparte programma's.  Geen verbetering...

PS: dus aan iptables zou het ook niet liggen ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline siegi

  • Lid
Windows of Ubuntu Firewall in Virtuele XP
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/06, 23:16:30 »
idd niet.