Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatische software updates  (gelezen 591 keer)

ruudb

• Gast
Automatische software updates
« Gepost op: 2008/03/09, 14:49:50 »
Weet iemand iets over de frequentie van de automatische software updates?
Ik heb deze altijd actief, en regelmatig ontvang ik de melding welke ik ook altijd installeer.

Vandaag zag op de site van The Gimp dat versie 2.4.5 is vrijgegeven.
Op mijn systeem is de versie op dit moment 2.4.2

Ik zag op de site dat een nieuwere versie (2.4.3) al sinds december 2007 beschikbaar is.

Lopen de repo's bij Ubuntu zo ver achter, of is hier iets anders aan de hand?
Als ik een nieuwere versie nodig heb, kan ik die dan handmatig (eenvoudig) installeren?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

RuudB

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/09, 14:57:58 »
Alle software word eerst fatsoenlijk getest voor deze in ubuntu komt. Dit gebeurt in de 6 maanden ontwikkelingstijd. Wanneer de ubuntu versie uitkomt zullen er vervolgens alleen maar de security updates worden toegepast.

De frequentie is redelijk simpel, wanneer er een fout voorkomt word deze fout zo snel mogelijk gefixt. En niet zoals bij microsoft waarbij eerst word nagedacht of de fout wel belangrijk genoeg is om te fixen. En vervolgens enkel updates worden gegeven op een bepaalde dag in de maand.

Ik zou niets zelf installeren, de updates zullen dan niet automatisch worden bijgehouden.

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/09, 14:59:27 »
Ik zit nu even niet in Ubuntu, maar in Pardus, dus kan even niet kijken hoe het er ook al weer uitziet. Maar.... Je kan volgens mij allerlei repositories aanvinken in o.a. Synaptic. Bij instellingen (geloof ik) staat een optie waar je bronnen kan instellen. Ik heb in mijn Ubuntu gewoon alles aangevinkt. Volgens mij krijg je dan steeds de nieuwste versies.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04