Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mousepointer wordt niet actief in virtuele XP (Innotek VirtualBox)  (gelezen 915 keer)

KwastjeModus

• Gast
Ik heb in mijn huiskamer een Aopen miniPC bij de tv gezet. Mooi kastje, Ubuntu voelt zich er op thuis. Ik wil het gaan gebruiken als mediacenter. Echter, om volledige functionaliteit te verkrijgen wil ik ook een virtuele XP kunnen draaien. Ik heb reeds eerder met succes op andere machines VirtualBox met XP geinstalleerd.

Echter bij de xp op mijn minipc start xp gewoon op, maar ik krijg mijn muis niet werkend in XP. Ik blijf maar de boodschap krijgen of ik accoord ga met de switch mode etc. Maar de muis wordt niet actief in XP. Op die manier kan ik er niets mee, en ik kan ook geen guest additions activeren.

Ik heb al een keertje opnieuw geinstalleerd en ook geprobeerd om via een omweg (namelijk via een vnc verbinding) het rucje voor elkaar te krijgen. (Ik dacht namelijk dat er een mogelijkheid was dat de oorzaak er in gelegen was dat de muis en toetsenbord via een usb verbinding met de aopen verbonden was) Echter geen resultaat. Heeft iemand een idee voor een oplossing? Ik zie voor zover geen oplossing in de manual van Innotek. (Maar ik kijk er misschien overheen)

schoappied

• Gast
Mousepointer wordt niet actief in virtuele XP (Innotek VirtualBox)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/26, 18:55:29 »
meestal zorg je met de rechter control knop dat je actief word in de vb of in je host.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/26, 21:36:22 »
Citaat van: schoappied
meestal zorg je met de rechter control knop dat je actief word in de vb of in je host.
Beste Scoappie, daar ben ik me van bewust. Het punt is dat normaal de mouse pointer actief wordt binnen het scherm waar windows actief is als je er op klikt, maar dat dit nu helemaal niet gebeurt.

schoappied

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/26, 22:08:18 »
Zeer vreemd. En in XP doet je muis het normaal wel?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/26, 22:48:47 »
nvt. niet goed gelezen

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/26, 22:49:37 »
Citaat van: schoappied
Zeer vreemd. En in XP doet je muis het normaal wel?
Tja wat is normaal...? Normaal op de andere systemen op andere computers in dit huis wel. Maar op dit systeem lukt het me niet om de pointer (de muis) actief te krijgen in XP

schoappied

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/26, 22:57:28 »
Ik weet het niet, sorry. Heeft virtualbox geen forum? Wellicht dat je het daar kan proberen? Misschien eens testen met een andere muis?

« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/26, 23:21:16 »
Ik heb wel eens gehad dat in virtualbox de helft van mijn mousepointer verdween, en een keer dat er maar een heel klein stukkie te zien was, een punt bijna. Misschien dat je muis wel werkt maar je hem niet ziet. Heb je al geprobeerd op de rechtermuisknop te drukken om te testen of je een contextual menu krijgt?