Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype !! Skype met webcamondersteuning in Gutsy (7.10)!!  (gelezen 1842 keer)

Offline emargen

• Lid
Skype !! Skype met webcamondersteuning in Gutsy (7.10)!!
« Gepost op: 2007/11/20, 09:14:56 »
Skype is er nu ook met webcam ondersteuning. Via Medibuntu had ik al de beschikking over een goed werkende Skype, maar dan zonder webcamondersteuning! Er is nu een betarelease 2.0 van Skype die ook werkt in Gutsy! Via de site van Skype kun je een debipakket voor 7.04 downloaden, dat kun je dus openen met de debi-installer!
Wel eerst de oude versie van Skype de-installeren en de melding negeren dat een oudere stabiele versie beschikbaar is. Het pakket wordt geinstalleerd en werkt bij mij nu al op 3 PC's!

Toch leuk dat dit soort veelgebruikte(?) applicaties ook onder Linux werken....de redenen om te blijven hangen bij Windows worden steeds kleiner! Misschien dat er nu ook snel betere drivers beschikbaar komen voor de webcams....zodat het verzonden beeld ook beter wordt!!

« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/20, 11:30:18 »
Het is duidelijk wel een beta versie.
Vaak worden er onnodig notificaties afgeschoten en ik kan nergens vinden om mijn offline contacten niet default te zien.

Monk.

Offline emargen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/20, 12:40:03 »
Klopt beta-versie.............verwacht dat het wel goed komt,  al is het maar omdat het vooral in Skype's belang is om  platformonfhankelijk te zijn.........;-)!!

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/20, 12:48:27 »
ik krijg het met moeite aan de gang met een zeer oude Philips 675 webcam
maar kan ook niets afstellen en is hier ook wat flets
(It's still in beta and we recommend it to experienced users only
en dat ben ik niet.)
en de webcam af stellen met Camorama werkt ook niet voor skype
deze kwam ik tegen : https://wiki.ubuntu.com/SkypeWebCams

gr .J905

pjvolders

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/20, 13:08:46 »
Ik was heel enthousiast, maar mijn webcam werkt nog niet. Hij staat wel er wel bij, maar wanneer ik hem probeer te starten doet skype niets en gebruikt hij 99% CPU (zie ik bij top). Als ik de webcam uitzet is dit trg weg. Vreemd, want ik heb en logitech webcam en hij werkt perfect in andere programmas (oa amsn, camorama) hopelijk herstellen ze het tegen de officiele release. Webcam bekijken werkt perfect en zelfs op fullscreen ;-)

groetjes
PJ

Offline emargen

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/20, 14:45:48 »
Skype gebruikt gewoon de geïnstalleerde webcam! Als die werkt zou skype de rest moeten doen. Tot zover logisch en een goede gedacht. Maar het probleem van de webcams is wel heel Linux/Ubuntu.......er zijn gewoon weinig goede drivers te vinden. En als je de documentatie bekijkt zie je ook tegenstrijdigheden. De logitech Webcam Messenger heb ik wel aan de praat gekregen met interne microfoon, maar het beeld is gewoon erg wazig! In de website https://wiki.ubuntu.com/SkypeWebCams staat in het ene deel dat ie wel zou kunnen werken en in het andere deel weer juist niet! Tsja hoe zit het dan???.......mijn ervaring is dat ie wel werkt, maar onder de maat!.......het wachten is op betere drivers!!

pjvolders

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/20, 15:07:00 »
bij mij werkte de webcam gewoon automatisch bij amsn en camorama. Moet ik de gspca driver dan nog installeren om het op skype te doen werken? Zo ja, hoe doe ik dat?

groetjes
PJ

« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/20, 17:19:45 »
Eindelijk een fantsoenlijke, cross platform video-chat client in Linux! Dank u, oh Helige Linus Torvalds! U heeft mijn gebeden verhoord! Enzoverder... :/
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline elloco

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/26, 21:02:43 »
Na het volgen van wat draadjes ook op het engelse forum werkt bij mij de skype 2.0 met logitech webcam prima. Alleen jaagt de processor inderdaad op bijna 100% wat uiteindelijk resulteerd in het verlies van nogal wat licht in de webcam.
Heeft iemand hier een oplossing voor.