Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: virtualbox help  (gelezen 976 keer)

virtualbox help
« Gepost op: 2008/02/20, 17:26:55 »
hallo,
ik ben nog niet helemaal onafhankelijk van windows xp, dus die wilik nog wel graag gebruiken.
Nu heb ik net virtualbox geinstalleerd, maar ik moest een extra boot maken in me grub genaamd server. ik weet niet precies wat dit is, maar als ik daarin inlog heb ik geen draadloos netwerk en als ik virtualbox opstart, krijg ik een melding in me net aangemaakte xp dat er geen boot location of zoiets is.
ik heb een acer notebook aspire 3620.
en ik heb geen idee wat ik precies moet doen.
heb al een paar topics dorgelezen, maar niet egt effect gehad.
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

virtualbox help
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 18:03:44 »
Hallo, als je VirtualBox installeert, gaat dat in de verste verte niet via grub, behalve als je een dual-boot virtuele machine maakt. Is dat soms het geval?

Als XP in je virtuele machine zegt dat hij geen boot-locatie kan vinden, betekent dat doorgaans dat de virtuele harde schijf niet (op de juiste plek) aanwezig is.

Misschien kun je wat gedetailleerder aangeven wat je hebt gedaan (installatie VirtualBox en installatie virtuele machine) en wat precies niet werkt.

Groet, Paul.

virtualbox help
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 18:08:57 »
Citaat van: paul_matthijsse
Hallo, als je VirtualBox installeert, gaat dat in de verste verte niet via grub, behalve als je een dual-boot virtuele machine maakt. Is dat soms het geval?

Als XP in je virtuele machine zegt dat hij geen boot-locatie kan vinden, betekent dat doorgaans dat de virtuele harde schijf niet (op de juiste plek) aanwezig is.

Misschien kun je wat gedetailleerder aangeven wat je hebt gedaan (installatie VirtualBox en installatie virtuele machine) en wat precies niet werkt.

Groet, Paul.
ik heb idd een dualboot.
ben er zelf al achter gekomen dat ik een xp cd nodig heb.
die heb ik niet, wanmt bij mijn acer zat er een oem versie van xp op.
dat betekent dus dat ik zonder cd me xp installeerde.
ik heb nu de hele virtualbox zooi gedeinstalleerd, maar nu staat in me grub die server nog wel?
is er een oplossing dat ik me xp nog wel werkend krijg, of is er een oplossing dat ik server uit grub verwijder?
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

virtualbox help
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 18:25:16 »
geen idee hoe ge dat hebt gedaan allemaal...

ge hebt en dualboot, en wilt windows ook in virtualbox installeren, maar dan staat er de vboxserver in uw grub?
snap ik niet...hoe hebt ge xp geinstalleerd dan zonder cd?
en hebt ge uw grub handmatig aangepast?

virtualbox help
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 08:00:31 »
Citaat van: Nunslaughter
geen idee hoe ge dat hebt gedaan allemaal...

ge hebt en dualboot, en wilt windows ook in virtualbox installeren, maar dan staat er de vboxserver in uw grub?
snap ik niet...hoe hebt ge xp geinstalleerd dan zonder cd?
en hebt ge uw grub handmatig aangepast?
ik heb een acer laptop dat is dus windows zonder cd als je die n de winkel koopt en je start hem op start ie gelijk Windows installatie op.
nu heb ik ubuntu einstalleerd en wil ik xp benaderen via virtualbox en heb ik dus een cd nodig.
die heb ik dus ni.
en ik heb sodra ik ubuntu installeerde een automatische grub gekregen, maar ik heb die server effe verwijdertuit grublijst.
ik heb wel een partitie met recoery van windows.
mis kan ik daaruit xp in vb installere

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm