Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu start traag op na herinstallatie  (gelezen 878 keer)

Offline Remuzzz

• Lid
Ubuntu start traag op na herinstallatie
« Gepost op: 2008/02/20, 20:23:12 »
Hoi jongens,

Ik heb sinds kort mijn windows partitie helemaal verwijderd en daarom Ubuntu opnieuw geïnstalleerd. (alle partities zijn geformatteerd. M.a.w. ik begin met een schone lij.)

Ik ben daarna wel tegen een klein probleempje aangelopen. Opstarten gaat gewoon soepel, maar zodra ik mijn username en password ingevoerd heb, duurt het ongeveer 10 seconden voor de panel geladen is. En daarna nog eens tien seconden voor mijn dekstop icons er staan en mijn netwerk status, batterij, en datum etc.

Nu is dat op zich niet zo'n ramp, maar ik vind het wel merkwaardig. Bij mijn vorige installatie stond ubuntu namelijk meteen werkklaar. En nu moet ik echt een tijdje wachten voor ik aan de slag kan. Het lijkt bijna windows wel :p

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen?

Groetjes,
Remy

« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 21:18:06 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Remuzzz

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 21:19:27 »
Hoi Gijs,

Bedankt voor je reactie :) Die link had ik zelf ook al gezien, maar het gaat hier niet om het opstarten an sich. Dat gaat vlot, maar na het inloggen het laden van Gnome zegmaar. Dat duurt veel langer dan eerst. :(

« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/22, 17:39:07 »
Bij mij duurt het hele opstart proces 2,5 minuut. Dus het kan nog trager. Ik heb een dual core processor op 2,2GHz en 2048 MB geheugen dus daar kan het niet aanliggen, lijkt me Alles gaat traag in het hele opstart proces, ook dus in Gnome, ik heb ook de voorgestelde oplossing in de link gedaan. Daarna kreeg ik andere opstart problemen. Verandering ongedaan gemaakt en ik laat het er voorlopig maar bij.
Ik ga nog wel opzoek naar een oplossing voor het probleem, maar heeft geen prioriteit voor mij.
Ik zou nog is op het forum kijken over traag opstarten van Gnome.
Of een ander forum lid moet nog een lumineus idee hebben.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.