Ik gebruik een tekstverwerker (OOo Writer) om mensen gegevens in een formulier te laten invullen. Ik voorzie dan een aantal invulvelden en stuur het bestandje naar de ontvangers, die hun ingevulde blad dan terugsturen per mail. Natuurlijk moet de ontvanger dan beschikken over OOo Writer (of Word, als ik het boeltje vertaal naar MS Office).
Nu wil ik echter formulieren kunnen maken voor gebruik in een webbrowser (in mijn geval: Firefox). In de nabije toekomst wil ik dan zo'n formulieren ook kunnen plaatsen op m'n website. Ik wil dus een "neutraal" bestand toezenden dat iedereen in zijn webbrowser kan openen, zonder dat hij per se OOo Writer of MS Word of zoiets moet hebben.
In eerste instantie wil (en kan) ik dus NIET knutselen aan een website, maar "slechts" formulieren maken, die ik kan versturen, die de ontvanger kan openen in bv. Firefox, kan invullen en dan ingevuld terug naar mij kan versturen, zodat ik de invulwaarden vlotjes kan verwerken in bv. een spreadsheet.
Welk programma kan ik best gebruiken om zo'n bestand aan te maken: NVU, Joomla, ...
LET WEL: ik wil dat de aangemaakte bestanden later (als ik wat meer van websites maken ken) "gewoon" op een website kunnen worden geplaatst.