Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik MS Office FrontPage 2003 in Ubuntu werkend krijgen?  (gelezen 3875 keer)

thamos

• Gast
Kan ik MS Office FrontPage 2003 in Ubuntu werkend krijgen?
« Gepost op: 2007/09/22, 11:21:51 »
Ik heb een vraag aan Ubuntu-kenners, namelijk of ik MS FrontPage 2003 kan installeren (via Wine of Crossover Pro of zoiets)? Ik heb het standaardpakket van Office 2003 al werkend, met Word, Excel e.d. Hoe kan ik FrontPage dan werkend krijgen?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/22, 11:30:28 »
Ik denk dat frontpage 2002 wel werkt maar, als je het niet geinstalleerd krijgt kan je misschien gewoon een virtuele windows draaien met virtualbox of vmware. (windows licentie is dan wel vereist)

« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/22, 11:35:33 »
Je kan ook altijd een vervanger gebruiken zoals NVU of andere, zoek eens in de Synaptic met HTML-editor of zoiets in die aard :)

Offline Martin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/22, 11:46:20 »
Citaat van: Q.
Je kan ook altijd een vervanger gebruiken zoals NVU of andere, zoek eens in de Synaptic met HTML-editor of zoiets in die aard :)
Waarschijnelijk heeft Thamos een reden waarom hij FrontPage gebruikt, anders ben ik het met je eens.

@Thamos: Bedoel je dat je Word, Excel al hebt geinstalleerd en dat je FrontPage erbij wilt, of dat je FrontPage los hebt?  
Als je Office als via Wine aan de gang hebt, moet FrontPage vast ook wel kunnen. Kwestie van uitproberen!

iDont

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/22, 12:37:45 »
Ja dat kan d.m.v. Crossover Office 6.
Frontpage 2003 is niet officieel ondersteund, maar het werkt gewoon prima. Althans, ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Crossover office 6 is echter wel betaalde commerciele software, je kan een 30-dagen demo downloaden van: http://www.codeweavers.com/products/download_trial/

Frontpage 2002 kan je volgens mij met wine draaien.
Frontpage 2003 krijg je met wat moeite ook geinstalleerd in wine, maar als je hem opstart klaagt frontpage dat frontpage niet is geinstalleerd voor deze gebruiker (?), waarna het zichzelf weer sluit.

-Dennis

Hier is een screenshot van Frontpage 2003 met Crossover Office 6
http://img478.imageshack.us/my.php?image=frontpageoc2.jpg

thamos

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/27, 21:08:32 »
Ik heb nu Crossover 6 en ik ga binnenkort uitproberen of het werkt. Bedankt voor de reacties!! =)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/01, 12:01:08 »
Ben wel benieuwd naar die goede reden overigens want lees er weinig positiefs over.

Offline Nassara

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/01, 13:48:47 »
Ik gebruik zelf ook Frontpage onder Linux - werkt perfect via Virtualbox... Deze topic keert gergegeld weer en dan gaat meteen iedereen zijn voorkeurprogramma propageren. Ik heb zelf een aanzienlijk grote site met veel interne hyperlinks naar bladwijzers. Bij Frontpage kan je eenvoudigweg een hyperlink creëren naar een bepaalde pagina en meteen geeft-ie alle bladwijzers op die pagina weer, dewelke je dan ook weer kan selecteren. Deze eigenschap vind ik in geen enkel alternatief programma... Tevens ben ik helemaal niet vertrouwd met "CSS", ook daar loodst Frontpage mij vlotjes door... zodus... Wie me een alternatief kan aanbieden, bedankt!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/01, 18:14:15 »
gebruiksgemak had ik al vaker gehoord inderdaad en ook dat servers het moeten ondersteunen wat me dan niet duidelijk is en ook het nogal op de microsoft manier omgaat met webstandaards.

Martijn_M

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/03, 13:23:17 »
Dat is waar, met een website die met frontpage is gemaakt, kun je ook niet zo makkelijk op een linux webserver zetten.

Wacky-J

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/04, 01:08:47 »
De meeste mensen vinden frontpage gewoon makelijk in gebruik, ik persoonlijk gebruik het niet i.v.m. de vele onnodige bron code die MS FP met zich mee brengt die ervoor kunnen zorgen dat er pagina fouten optreden en de problemen op gebied van databases funtioneerd FP ook niet naar mijn wensen.

mijn voorkeur op windows is toch eerder kladblok en dreamweaver.
maar ik heb vaarwel gezegd tegen het complete MS arsenaal en ben nog niet er aan toegekomen om de programma's die linux te bieden heeft, te proberen.

Heeft iemand suggestie's?

philip37

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/13, 19:10:26 »
Ik heb CrossOver Linux Standaard Trial 6.2.0 gedownload, maar als ik Frontpage 2003 wil installeren in Ubuntu krijg ik de mededeling"Verkeerde versie van Windows"Is CrossOver Office 6. dan een andere versie dan die ik gedownload heb? In de lijst te installeren programmaś staat Microsoft Frontpage 2003 NIET in. Of.............doe ik iets niet goed?

Graag jullie reactie en vast bedankt!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/13, 19:34:42 »
Probeer eens of Amaya je bevalt?

Amaya is een prima webpaginabouwer en wordt ontwikkeld door het W3C (World Wide Web Consortium). De webpagina's die je daarmee bouwt, zijn gegarandeerd 100 % overeenkomstig de W3C-standaarden en dus in elke browser goed te zien.

Amaya zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu: installeren via Synaptic dus.

philip37

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/13, 22:25:27 »
Dank voor je reactie, maar werkt dat programma net zo gemakkelijk als Frontpage. Ik ben daar wel aan gewend n.l. Ik ga het eens proberen.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/02/14, 16:41:43 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amaya

begon ooit met composer wat in Netscape erbij zat.
Lijkt hier ook het geval, die integratie.

hosti

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2008/02/15, 13:20:35 »
Ftontpage is ABSOLUUT de grootste rontzooi die er bestaan om websites te maken, TEMEER omdat dat programma zich niet aan de webstandaarden houdt + gigantische overhead in webpagina's creeerd!

ik zou je ten stelligste aanraden om een ander open source pakket te gaan gebruiken!!!! Het zal wat moeite kosten om over te stappen maar die moeite zal zich achteraf dik terugverdienen.

RvK

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2008/02/15, 13:40:36 »
Van de fouten die Frontpage maakt heb je weinig last als je Internet Explorer gebruikt om de website te bezoeken! Wellicht gaat `t met andere browsers ook goed als je eenvoudige pagina`s maakt.

Als je standaardgetrouwe pagina`s wilt maken, dan kun je je beter een klein beetje verdiepen in xhtml en wat daarbij wel en niet mag. Daar doe je de community een groot plezier mee en jezelf na een tijdje ook!