Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine verwijderen/herinstalleren  (gelezen 1939 keer)

Dreammaker

• Gast
Wine verwijderen/herinstalleren
« Gepost op: 2008/02/03, 12:14:55 »
Ik heb gisteren geprobeerd Wine te installeren, met daarna een paar Windows-progjes. Twee daarvan zijn gelukt, maar bij de derde install begon Wine allerlei vreemde tekens te vertonen, zodat ik er verder niet meer mee kon werken. Heb toen via Synaptic Wine verwijderd en een re-install gedaan, maar het probleem blijft.
Ik wil gewoon die Windows programma's aan de praat hebben op Ubuntu Gutsy.
Iemand een oplossing hiervoor?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/03, 12:28:22 »
kijk eerst en vooral of uw programma wel werkt in wine: http://appdb.winehq.org/appbrowse.php

zorg dat ge de laatste versie hebt: http://www.winehq.org/site/download-deb

verwijder ook eens de map .wine in uw persoonlijke map...druk op ctrl+h om deze zichtbaar te maken...note: hiermee verdwijnen wel uw al geinstalleerde programmas in wine...

Dreammaker

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/03, 13:49:28 »
Dank je,
zo te zien wordt het programma niet ondersteund... Dan toch maar dual-boot blijven draaien.

Edit: Zo te zien is Wine helemaal van slag, want als ik nu andere programma's probeer te installeren krijg ik geen letters in beeld, maar muziektekentjes e.d.

Enig idee wat hier het probleem kan zijn? Ik kreeg dit bij de vorige installatie ook en het gebeurt bij alle programmaatjes...

« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/03, 15:20:31 »
geen idee wat het probleem is, ik gebruik geen wine...

ge kunt het programma misschien ook draaien in virtualbox...dan hebt ge geen dualboot nodig...wel alleen als ge genoeg ram hebt en ge geen 3d applicaties wilt draaien...

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/03, 16:16:00 »
Ik denk dat je fonts in wine om zeep zijn.
Doe anders wat nunslaughter suggereert: haal de .wine in je home/jij folder weg en installeer wine en je 2 progs opnieuw. Vraagje, wat wil je draaien eigenlijk? Er zijn vermoed ik wel linux alternatieven hoor ;)

Anders, probeer eens winetools erbij, who knows?

Alternatieve manier om je probleem op te lossen:

Maak ~/.wine/drive_c/windows/fonts/ gewoon leeg.

Dreammaker

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/03, 16:44:22 »
Zappa: fonts verwijderen lost het niet leesbaar probleem op! Daarvoor dank:)

Ik heb btw dual-boot, dus ik heb de fonts-map van windows gekopieerd naar de wine map...

Het programma (Sibelius 4.0) draait nu bijna als een zonnetje, maar dat ligt aan mijn beperkt geheugen. De andere programma's zijn video- en audioconverters. Ik heb nog geen gemakkelijke verangers kunnen vinden, dus doe ik het even zo...
Probleem opgelost.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/04, 17:43:15 »
als je software niet genoemd wordt zegt dat nog niets.
Ze kunnen onmogelijk alle software testen.
tzijn vooral de bekende en veel gebruikte die getest worden.
daarnaast kun je nog verschillende windows versies emuleren al heb ik geen idee of dat wat uithaalt eigenlijk.