Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC speelt wel geluid maar geen video  (gelezen 12777 keer)

Offline Jenske

• Lid
VLC speelt wel geluid maar geen video
« Gepost op: 2006/08/14, 22:23:17 »
Mensen,

Ik probeer mijn multimedia-spelers een beetje op te kuisen. Ik heb gemerkt dat VLC zowat de meeste zaken kan afspelen, maar ... het lukt kennelijk niet om bijvoorbeeld de videobeelden van vrtnieuws.net te bekijken --geluid is er wel!

Ter informatie:
-- ik werk met Mozilla Firefox met de Mediaplayer-connectivity plugin (erg handig, als je 't mij vraagt)
-- ik heb ook RealPlayer ge
... Kubuntu 25.10 ... KDE Plasma ... Wayland ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/14, 22:54:31 »
Speelt hij wel het filmpje af als je hierop klikt ?  KLIK HIER

WMV files afspelen was pas in versie 0.84 een beetje verwerkt maar als ik nu in de 0.85 versie kijk is alleen wmv 1/2 ondersteunt en wmv 3 nog niet.
Dus als die gasten perongeluk up-to-date willen zijn en wmv 3 daar gebruiken ben jij het haasje :P

Check VLC site hierop: http://www.videolan.org/vlc/features.html

Dus helaas heb je toch nog meer proggie's nodig om alles te kunnen afspelen.

SCCS

:D

PS:
Citaat
... maar wie ben ik?
Jij bent Jenske.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

hhkb

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/14, 22:59:24 »
VLC zal vast wel een fout melding geven.
Als je alleen verder wil met Realplayer en VLC, zou ik persoonlijk opnieuw beginnen.
Dan kijk je op de website van deze beide programma's wat je aan lib's moet installeren,
en dan zien hoe het loopt.
(w32codecs, libdvdcss2, enz...)
Dit lijkt mij het makkelijks.

Want nu heb je een systeem, waar toch nog een hoop bestanden op blijven staan.

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/15, 13:17:21 »
@ gandyman:
Citaat van: Gandyman
Speelt hij wel het filmpje af als je hierop klikt ?  KLIK HIER
Als ik op die plek klik, start VLC mooi op, maar ik hoor alleen maar het geluid. Perfect geluid, weliswaar, maar ik zie geen beeld.

Ik vermoed dat ik ergens in de VLC-instellingen "iets" moet aan- of afzetten om toch het beeld te zien te krijgen. Maar, zoals je misschien al wel hebt gemerkt, kan je aan VLC zo ennnnorrem veel instellingen wijzigen dat je al hoofdtechnicus van de VRT of de NOS moet zijn om te weten wat je nu juist wanneer moet instellen.

@ hhkb:
Citaat van: hhkb
VLC zal vast wel een fout melding geven.
Als je alleen verder wil met Realplayer en VLC, zou ik persoonlijk opnieuw beginnen.
Dan kijk je op de website van deze beide programma's wat je aan lib's moet installeren,
en dan zien hoe het loopt. (w32codecs, libdvdcss2, enz...) Dit lijkt mij het makkelijks.
Want nu heb je een systeem, waar toch nog een hoop bestanden op blijven staan.
OK, OK, maar toch ook weer niet. Ik heb wel degelijk ooit eens alle instellingen van die "andere programma's" eraf gehaald, volledig gede-installeerd met Synaptic enzovoort. Dat er toch nog hier en daar fragmenten zouden overblijven, zou mijn vertrouwen in Ubuntu licht schaden, want ik dacht juist dat dat

« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/15, 21:20:47 »
Citaat
Ik vermoed dat ik ergens in de VLC-instellingen "iets" moet aan- of afzetten om toch het beeld te zien te krijgen. Maar, zoals je misschien al wel hebt gemerkt, kan je aan VLC zo ennnnorrem veel instellingen wijzigen dat je al hoofdtechnicus van de VRT of de NOS moet zijn om te weten wat je nu juist wanneer moet instellen.
Nee hoor ?
Je hoefde alleen maar mijn hele postje te lezen en ff op dat linkje te klikken.
Dan had je gezien dat WMV niet word ondersteund doot VLC, wel geluid maar geen beeld.

BTW Bij mij worden die filmpjes met Mplayer afgespeelt :P

SCCS

:D

PS. Bij mij speelt hij die filmpjes nu wel af :) rofl
Kijk bij "Instellingen" -> "acces modules" -> ff dubbelklikken hierop - > "Bestandsmap"
en check ff of wmv in het regeltje "ignored extencions" staat.

Mijn VLC versie is (VLC media player 0.8.5 (wxWidgets interface) )
Ik heb hem via Terminal venster geinstalleerd.
en had hiervoor de sources.list aangepast.
# VLC Media Player: nieuwste releases
deb http://nightlies.videolan.org/build/dapper-i386 /
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/18, 18:13:26 »
Inderdaad, ik heb het ook gemerkt.
Ik wist evenwel niet dat er kennelijk meerdere "soorten" WMV-bestanden bestaan, want de types 1 en 2 kan 'ie blijkbaar wel aan, lees ik alvast in de compatibiliteitslijst ---spreek dat woord maar eens 3 keer uit!--- van Videolan.

Ik installeer in elk geval even "jouw" versie van VLC en kijk dan of er verbetering is.

Probleem is nu wel dat Mediaplayer Connectivity werkt met de extensie en dat er (dus) tussen WMV-bestanden van het type 1, 2 of 3 alvast aan de extensie geen verschil is te merken.

Maar ik ga dus eerst even

el_andalus

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/18, 23:08:04 »
VLC is gewoon heel goed.

Ik gebruik het vaak (onder Windows 2000 weliswaar).

Geen haperingen zoals bij Mediaspeler.

Als ik later Ubuntu installeer ga ik zeker VLC trouw blijven.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/18, 23:15:07 »
Citaat van: el_andalus
VLC is gewoon heel goed.

Wacht maar tot je mplayer leert kennen ;)
dat ding speelt niet alleen maar ALLES af op alle mogelijke manieren, maar je kan ook allerlei opties instellen om de beeldkwaliteit etc. aan te passen :)

ik heb het zo bijvoorbeeld klaargespeeld om op een oude 800 Mhz laptop met ATI Mobility Radeon 7500 32MB VRam, een High Definition video af te spelen van 1920x pixels :) maar dan met vermindere kwaliteitsopties :) als je mplayer via de commandline gebruikt is het echt een beest qua mogelijkheden.

Je kan aan mplayer zo .bin of .iso files voederen (ja, met VLC kan je ook .bin files afspelen, weet ik, VLC is ook een van de betere mediaspelers, en mijn favoriet op windows, toen ik dat nog gebruikte :)) en je kan via een samba mount een DVD afspelen die op een andere computer inzit. (Niet enkel de .vob files inlezen, maar het hele menu etc. intact houden, dit is iets wat xine en vlc niet konden toen ik het probeerde, maar in mplayer kon je het dvd-device aanpassen en linken aan de samba mount)

Mplayer is echt mijn favoriet :) ook de ondertiteling engine is uitstekend! nog nooit zo'n kwalitatieve ondertitels gezien :) de nieuwste VLC heeft ook verbeterde ondertiteling, maar mplayer heeft duidelijk mooiere ondertiteling. Er zit een soort effect aan om het echt mooi/smooth te maken, dat je desgewenst nog kan tweaken in de instellingen :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

el_andalus

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/19, 13:02:58 »
Citaat van: profoX
VLC is gewoon heel goed.

dat ding speelt niet alleen maar ALLES af op alle mogelijke manieren, maar je kan ook allerlei opties instellen om de beeldkwaliteit etc. aan te passen :)

ik heb het zo bijvoorbeeld klaargespeeld om op een oude 800 Mhz laptop met ATI Mobility Radeon 7500 32MB VRam, een High Definition video af te spelen van 1920x pixels :) maar dan met vermindere kwaliteitsopties :) als je mplayer via de commandline gebruikt is het echt een beest qua mogelijkheden.

Je kan aan mplayer zo .bin of .iso files voederen (ja, met VLC kan je ook .bin files afspelen, weet ik, VLC is ook een van de betere mediaspelers, en mijn favoriet op windows, toen ik dat nog gebruikte :)) en je kan via een samba mount een DVD afspelen die op een andere computer inzit. (Niet enkel de .vob files inlezen, maar het hele menu etc. intact houden, dit is iets wat xine en vlc niet konden toen ik het probeerde, maar in mplayer kon je het dvd-device aanpassen en linken aan de samba mount)

Mplayer is echt mijn favoriet :) ook de ondertiteling engine is uitstekend! nog nooit zo'n kwalitatieve ondertitels gezien :) de nieuwste VLC heeft ook verbeterde ondertiteling, maar mplayer heeft duidelijk mooiere ondertiteling. Er zit een soort effect aan om het echt mooi/smooth te maken, dat je desgewenst nog kan tweaken in de instellingen :)
Citaat van: profoX
VLC is gewoon heel goed.

Kan je in VLC ondertitels doen verschijnen? :P

Hahaha... Ik ben echt een prutser :)

el_andalus

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/04, 20:53:34 »
VLC is gewoon heel goed.

Vreemd dat ik mijzelf citeer na meer dan een jaar, maar ik ben nu officieel een ubuntero (weliswaar dual boot) en inderdaad, ik ben vlc trouw gebleven.

Mplayer zal wel meer kunnen, maar voor een doordeweekse gebruiker zoals mij is vlc al prima.

Over de Windows Media Speler ben ik nog altijd niet te spreken, zeer log en als ik dat bijvoorbeeld minimaliseerde dan duurde het tot tegen ik een stoppelbaard had omdat terug gemaximaliseerd te krijgen, als het al niet vastliep, waarop ik via taakbeheer het dan diende af te sluiten.

Neen, ik was sinds ik van vlc hoorde, en het voor het eerst gebruikte totaal onder de indruk.