Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toegang tot documenten in /var/www/map  (gelezen 849 keer)

Offline wiert

• Lid
Toegang tot documenten in /var/www/map
« Gepost op: 2008/02/23, 11:28:52 »
Hallo,

Het volgende (voortkomend uit http://forum.ubuntu-nl.org/topic/22499) wil ik even  voorleggen.

Na wat gepuzzel heb ik lokaal een Apacheserver neergezet (of hoe zeg je dat?). Als ik nu in de map /var/www/test een html bestandje maak, dan wordt netjes de inhoud getoond.

Als ik nu bestaande html documenten kopieer naar die map (/var/www/test), dan heb ik opeens geen toegang meer tot het index-bestand (en de rest).
Forbidden
You don't have permission to access /test/index.html on this server.

In de oorspronkelijke map heb ik wel gewoon toegang. Kijk ik naar de rechten, dan staan die in /var/www/test gewoon op lezen en schrijven, precies zoals in de oorspronkelijk map.

Kortom: als ik in /var/www/test een html bestand aanmaak krijg iktoegang, wanneer ik ernaar kopieer, dan niet.

Heeft iemand een idee wat hier gebeurt, en hoe ik dit oplos?

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/24, 00:01:29 »
Hmm, is vreemd. En als je het via de terminal naar 777 chmod, om te proberen?

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/24, 11:15:54 »
ben je zelf de eigenaar van die map? of is dat nog root? Ik geloof dat de eigenaar van de map een gebruiker moet zijn, maar ik kan ernaast zitten.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)