Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij opstarten  (gelezen 1001 keer)

Offline guardian

• Lid
bij opstarten
« Gepost op: 2008/06/25, 05:17:47 »
Hallo als ik mijn pc aanzet en dan in die grupp kom staat het er inmiddels bijna 3 keer het zelfde
ze werken allemaal maar hoe kan dit? en hoe haal ik de overige probleemloos weg anders wordt het misschien zon lijst.

Ubuntu 8.04 kernel 2.6.24.18
Generic recovery mode
Ubuntu 8.04 kernel 2.6.24.17
Generic recovery mode
Ubuntu 8.04 kernel 2.6.24.16
Generic recovery mode
memtest 86+
Ohter
windows XP

Alvast bedankt voor de gene wie mij hier mee kan helpen.

Marcel

bij opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/25, 07:11:36 »
Ik zou echt eens een poging moeten doen om een manual-pagina te schrijven (of misschien heeft iemand dat al wel gedaan): het onderwerp komt vaak terug.

Je moet een aantal dingen doen, en het hangt er zo'n beetje vanaf wat je wil en kan.

Om het lijstje korter te maken, moet je die minstens één keer manueel aanpassen.  Er is een grafisch programmaatje voor, maar dan moet je dat ook weer eerst installeren, en vermits het nog een hoop andere mogelijkheden biedt, is dat op zich een aantal bladzijden uitleg waard.
Dit lijstje komt uit je menu.lst (de naam spreekt voor zich) en je moet rootrechten hebben om het te bewerken, want het is een systeembestand. Ga naar Toepassingen-->Hulpmiddelen-->Terminalvenster en tik daar
Citaat
gksu gedit /boot/grub/menu.lst
Gedit is een eenvoudige teksteditor, en je hebt 'm nu opgestart met rootrechten.  Er wordt gevraagd om het sudo-paswoord en je tikt daar gewoon je eigen paswoord in.  Let op, je ziet niks verschijnen, dat hoort zo. ENTER. Zoek nu naar het gedeelte waar dit staat
Citaat
## controls how many kernels should be put into the menu.lst
## only counts the first occurence of a kernel, not the
## alternative kernel options
## e.g. howmany=all
##      howmany=7
# howmany=all
en verander het laatste regeltje in
# howmany=2
Let op, de hekjes NIET verwijderen.
Je slaat het bestand op. Sluit het en je komt terug in je terminal met een commandlijn.  Nu vertel je aan grub om een nieuwe menu aan te maken met slechts twee kernels erin.  sudo update-grubDat zal je nog altijd in totaal zes regels opleveren: De huidige nieuwste kernel, de nieuwste kernel in recovery mode.  Diezelfde twee lijntjes voor de vorige kernel, een geheugentestmogelijkheid en je Windows XP.  (Het lijntje met other is dan niet meegeteld, want dat kun je niet aanklikken...)
Dat zijn toch wel de minima die je moet laten staan.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline ollie

• Lid
bij opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/25, 19:42:56 »
je kunt mischien proberen om in de opstart manager (systeem-beheer opstart manager) geavanceerd en dan aanviken limiteer het aantal kernels in het opstart menu hij neemt dan altijd de nieuwste kernel.als je memtest86+ weg wil hebben staat daaronder ceër een opstart optie voor memtest dat moet je dan ook af vinken