Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: link in Kopete opent Thunderbird i.p.v Firefox  (gelezen 1166 keer)

Offline lizardman

• Lid
link in Kopete opent Thunderbird i.p.v Firefox
« Gepost op: 2008/01/09, 22:12:58 »
Weet iemand hoe ik Kopete kan vertellen dat ie Firefox moet openen als ik op een link klik in het chatvenster? ik gebruik Ubuntu (dus de GNOME desktop) en gebruik eigenlijk altijd Kopete om te msnen en Jabberen en ik wil dit ook graag blijven gebruiken, maar sinds kort opent Kopete dus Thunderbird als ik op een link klik i.p.v. Firefox, en ik kan nergens vinden hoe ik dat kan veranderen.
Dus... alle hulp is welkom.. :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Double12

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/09, 22:18:03 »
Kopete gebruikt standaard Konqueror als browser om je MSN mail te openen. Als je geen Konqueror hebt geinstalleerd, gebruikt hij je standaard mail-programma.
Dus als je er niks op tegen hebt, moet je gewoon even Konqueror installeren:
sudo apt-get install konqueror

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/09, 22:28:09 »
voor de mail zou het geen probleem zijn want daar gebruik ik inderdaad Thunderbird voor, maar ik bedoel eigenlijk als ik op een http://weblink link klik. Voorheen opende hij altijd netjes Firefox, maar sinds kort dus Thunderbird.
Ik heb inderdaad al konqueror geinstalleerd gehad, maar die kan weer allerlei flash sites en zo niet goed aan zondder daar weer allerlei plugins en zo voor te installeren en voor je het weet heb je twee ubuntu's (Ubuntu en Kubuntu) op je machine staan :)
Ik weet niet waarom Kopete ineens besloten heeft om Thunderbird i.p.v. Firefox te gaan openen, maar ik wil het graag weer zo hebben dat ie Firefox opent als ik in een chatvenster op een weblink klik.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/11, 21:25:23 »
Ik heb Kopete volledig verwijderd en de verborgen bestanden die te maken hadden met kopete in mijn /home ook verwijderd.
Toen Kopete opnieuw geinstalleerd.
Dit heeft echter niets geholpen, als ik op een link klik in het chatvenster opent hij nog steeds Thunderbird. Ik weet het ff niet meer.
Iemand?

Offline Double12

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/11, 22:17:45 »
Ik weet het niet..zou je niet eerder iets in Mozilla moeten worden veranderd. Is Firefox/Thunderbird een tijdje daarvoor geupdate ofzo?

Offline mp

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/12, 10:20:17 »
In amsn is het gewoon een kwestie van bij instellingen ergens een $thunderbird vervangen door $firefox...

« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/12, 12:08:39 »
Kijk eens bij je standaard toepassingen? Daar niet per ongeluk thunderbird ingevuld in plaats van firefox (ik heb hier geen gnome, dus kan je niet precies vertellen waar de standaardtoepassingen ingesteld kunnen worden)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/12, 12:19:28 »
Dank voor jullie reaktie.
Ik weet eerlijk gezegd niet of er in de tussentijd updates zijn geweest, ik geloof wel voor firefox.
Maar misschien heeft het er mee te maken dat ik laatst Evolution heb ge de-installeerd omdat ik het niet gebruikte. Ondertussen heb ik Evolution weer terug geinstalleerd, maar helaas heeft dit niet voor de oplossing gezorgd. Als ik Thunderbird de-installeer, dan opent Kopete weer netjes Firefox, maar dan heb ik geen Thunderbird meer :P en als ik moet kiezen dan hou ik liever Thunderbird.

Amsn heb ik ook wel geprobeerd, maar die beviel niet zo, liep soms vast en ik vind hem ook niet zo mooi.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/12, 12:35:37 »
Citaat van: stormzoeker
Kijk eens bij je standaard toepassingen? Daar niet per ongeluk thunderbird ingevuld in plaats van firefox (ik heb hier geen gnome, dus kan je niet precies vertellen waar de standaardtoepassingen ingesteld kunnen worden)
Dat was inderdaad de eerste plaats waar ik ging kijken toen ik merkte dat het  verkeerde programma werd opgestart, maar daar staat het goed --> firefox