Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: window te groot voor scherm  (gelezen 615 keer)

cckarman

• Gast
window te groot voor scherm
« Gepost op: 2008/01/07, 13:11:07 »
Ik heb tijdelijk even de KDE desktop geinstalleerd gehad, maar ben nu weer terug naar Ubuntu. Met wat hulp van het forum is ongeveer alles terug bij het oude, maar er blijven een paar dingen verkeerd gaan:

1) plotseling worden schermen bij maximaal iets groter dan het scherm. Daardoor verdwijnt de rechter- en onderkant van het scherm. De resolutie is OK, dus daar ligt het niet aan.

2) voorheen werd de user getoond in de top van het scherm (' switch user' ?); die is nu weg

3) alle kubuntu-gerelateerde applicaties zijn blijven staan (ik veronderstelde dat die meeverwijderd zouden worden). Moet ik die nu 1 voor 1 verwijderen, of kan dat automatisch.

Graag jullie suggesties voor oplossingen, waarbij de eerste wat mij betreft het belangrijkste is.

Chris

« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/07, 13:56:30 »
Ligt het niet aan de instelling van je monitor? Menu openen van de monitor. Size en position.
Switch user kan je terug zetten met: rechts klik op je werkbalk-->Toevoegen aan het paneel-->Naar beneden scrollen-->Gebruikers wisselen-->knop Toevoegen
Volgens mij moet je kde-desktop verwijderen in Synaptic.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/07, 14:56:32 »
kde-desktop verwijdert alleen het "metapakket": ale KDE apps zijn hiervan afhankelijk. Als je dus kde-desktop installeert, dan gaat die automatisch alle KDE pakketten binnensleuren. Het omgekeerde is niet waar. Je moet dus inderdaad gaandeweg verwijderen wat je niet meer wil.

cckarman

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/07, 21:35:35 »
Gijs, bedankt; ik heb de user switcher weer terug. Het scherm bleek vanavond na een volledige shutdown (wat niet lukte na een aantal restarts) weer normaal. Wat de applicatie's betreft was ik al bang voor wat Vanadium aangeeft: alles 1 voor 1 weer verwijderen. Goed; heb ik weer even wat te doen.

Bedankt voor jullie hulp!
Chris