Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vmware install probleem  (gelezen 685 keer)

Offline atomos

  • Lid
vmware install probleem
« Gepost op: 2008/01/07, 13:29:32 »
Hallo allemaal.

Gutsy Gibbon, Kubuntu x64.
ik wilde hier via adep-manager de vmware server installen,
nu ging dat goed totdat de installatie de commanda "more" niet kan vinden. nu ken ik more wel als een commando die je gebruikt bij pipe.
de installatie afgebroken, en rond gezocht wat daar mee bedoeld wordt, > niks gevonden met betreking tot vmware.
sudo dpkg --configure -a probeeren uit tevoeren maar dan loopt hij weer vast op "more "  en dan moet je iets invullen.. van yes  of no ofzo :-(  
nu kan ik de adep-manager of synaptic niet meer gebruiken: gebroken pakketen.

heeft iemand een idee hoe hier uit te komen ?

Ed.

☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

vmware install probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/07, 13:42:20 »
Ik heb inmiddels de server versie 2.0 gedownload. Dit is een webbased server, dus alles via de browser. Misschien ook iets voor jou?, als het verder niet lukt.
Het enigste waar ik tegen aanliep, ik kon niet inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Na het aanpassen van /etc/pam.d/vmware-authd door de inhoud van /etc/pam.d/gdm-autologin, kon ik gewoon inloggen met mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
Als je deze versie gaat proberen is het aan te bevelen om de user maual te downloaden.
En de versie is gratis je moet alleen wat formulieren in vullen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline atomos

  • Lid
vmware install probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/07, 14:57:56 »
bedant voor het melden Gijsbert.

maar eh, ik zit nu in een cirkeltje te draaien.
vmware heeft "more"  nodig en ik wil more installen met "sudo apt-get install util-linux"
maar dan geeft hij "E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem"
dan geef je dpkg........    na..

heeft iemand een idee hoe ik hier uit kan komen. die dpkg uitschakelen (tijdelijk) mischien ?

Gr. Ed.

is opgelost    in update dir onder var/dpkg  zat nog wat in, verwijderd en hoppa, util-linux geinstald.. en het werkt.
blijkbaar heeft vmware dit bewust gedaan, die util-linux omdat je nu een reg nummer moest invullen..gelukkig had ik er nog 1 :-)


☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

vmware install probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/07, 15:34:23 »
Fijn dat het werkt Atomos, veel plezier met je vmware-server.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.