Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution (default?)  (gelezen 670 keer)

prlwgn

• Gast
Evolution (default?)
« Gepost op: 2008/01/03, 14:31:55 »
Ik gebruik 2 computers 1 voor Windows en 1 voor Ubuntu. Tussen deze PC,s is een Router in werking. Op de Windows PC heb ik heel lang gebruik kunnen maken van Mozilla Thunderbird (email). Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar emailberichten verzenden en niet meer ontvangen. Een paar dagen later kon ik geen berichten meer verzenden. Alsof er een knop werd omgedraaid kon ik Thunderbird niet meer gebruiken. Kreeg telkens de boodschap "server out of time'. Dus ik was weer aangewezen op Outlook Express, wat niet de bedoeling is.
Op deze Ubuntu PC wilde ik Evolution gebruiken als default. Ik kon wel berichten verzenden maar niet ontvangen. En nu is ook hier de knop omgedraaid, en kan ik alleen maar weer dat Outlook Express gebruiken. Is dit werk van een Windows hacker die hierover controle heeft? Ik moet nu telkens als ik Evolution wil gebruiken, m'n paswoord van de POPserver invullen wat ik ook doe, maar het heeft geen zin. Wat moet ik doen om Evolution in werking te krijgen. Ik wil eigenlijk niet veel meer met Windows te maken hebben en volledig overgaan op Ubuntu.

Offline siegi

• Lid
Evolution (default?)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/03, 15:30:46 »
Kijk eens in de handleiding van je mail provider welke beveiligings opties etc moeten aanstaan.
Ik vermoed dat er daar iets mis zit.

Offline Dave

• Lid
Evolution (default?)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/03, 15:42:23 »
bij je account: ontvangen op ssl en wachtwoord (laten testen) en bij verzenden ssl en login (en laten testen)