Ik ben de trotse eigenaar van een G15 toetsenbord van Logitech. Deze heeft 18 "G" toetsen die standaard geen functie hebben. Deze zou ik graag gebruiken om programma's. Het standaard Systeem -> Voorkeuren -> Sneltoetsen is mij te simpel. Ik wil voor ellk willekeurig programma een sneltoets maken. Nu heb ik begrepen dat, omdat ik compiz gebruik, dit via de Compiz Config Settings Manager(of Advanced Desktop Effects Settings zoals het bij mij heet) in moeten stellen. Ik heb gevonden hoe dit moet. Maar de toetsen open het programma niet als ik eropdruk.
Ik heb via "General compiz options" en dan de tab "Commands" de commando's ingevoerd. Als voorbeeld even bij Command line 0 "opera" maar dan zonder aanhalingstekens. Dan ga ik naar het tabje "Actions" en klik ik naast "Run command 0", in de kolom Sleutel op de woorden "Niet gebruikt". Dan verschijnt de tekst "nieuwe sneltoets" en als ik op G1 druk verschijnt daar G1(dat heb ik allemaal al succesvol ingesteld, ik ben trots op mezelf

). Maar als ik daarna op G1 druk, gebeurd er dus niks. Wie weet de oplossing?
Ik ben de hele nacht bezig geweest om programmatjes voor het schermpje van de G15 te zoeken met weinig succes. Nu staat er nog een grote klok. Weet iemand van het bestaan van een banshee plugin af. Of überhaupt een plugin? Ik ga nu slapen:P