Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kopete  (gelezen 1281 keer)

kopete
« Gepost op: 2007/12/05, 16:10:29 »
Alles werkt prima in kopete, alleen kan ik niet normaal bestanden versturen naar andere personen. Halverwege breekt dit gewoon af, opnieuw versturen heeft geen zin. Weet iemand hoe dit is op te lossen?
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Darell

• Lid
    • http://launchpad.net/~darell
kopete
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/29, 19:35:03 »
had dit probleem ook.
volgens mij valt het niet echt op te lossen. ik gebruik gewoon Mercury nu, is ook een hele goede messenger!
Open Source = Freedom = Power !!

kopete
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/29, 22:10:39 »
Ik zal dat eens proberen :D

Offline thierrz

• Lid
kopete
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/29, 23:01:23 »
amsn

is ook heel mooi, lijkt erg op wlm..

kopete
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/30, 02:03:51 »
amsn zorgde bij mij voor andere problemen, vandaar dat ik over ben gestapt op kopete. Maar ik ben ondertussen al het een en ander aan het uitproberen, keuze genoeg in ieder geval :D

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
kopete
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/30, 02:07:37 »
AMSN en Mercury hebben momenteel betere ondersteuning voor MSN file transfers en enkele andere MSN-zaken, maar hebben ontzettend veel ram nodig en zijn beide ontzettend traag (vooral AMSN is heel erg traag en zuipt heel veel CPU, voornamelijk doordat het geprogrammeerd is in Tcl)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline gradje

• Lid
    • Sultansplace
kopete
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/30, 06:38:32 »
Ik ben een tijdje geleden overgestapt op Pidgin, en daar gaat het wel goed mee... heb al de nodige bestanden naar msn-messenger gestuurd en ontvangen, ook hele grote.   Nou moet ik er wel bijvertellen dat dit bij mij in het verleden ook goed werkte met kopete, dit was echter wel met Ubuntu 7.04 en Open Suse 10.1...  Zal nu direct even wat testen uitvoeren, dat is het voordeel van 2 verschillende internetverbindingen thuis (adsl en kabel).

Net even een overdracht van een file van een paar MB getest, met Pidgin naar messenger zonder een centje pijn.
Met kopete na 10% de melding dat de ontvanger de file zou hebben geanuleerd, wat dus niet het geval is.
Zit dus duidelijk een vette bug in de bestandsoverdracht met Kopete.

Je kunt er dus vanuit gaan dat het probleem niet aan jou ligt ;-)
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

kopete
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/30, 12:07:31 »
Dan zal ik kopete maar laten voor wat het is, ben momenteel bezig met mercury :D

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
kopete
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/30, 12:33:18 »
Het Kopete MSN Filetransfer probleem is wel bekend hoor. In Kubuntu 8.04 wordt het volgens mij opgelost.

kopete
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/30, 14:07:53 »
Ook in Ubuntu 8.04? Ik neem aan van wel :D

Maar mercury botst wat met compiz. Mercury krijg ik niet goed opgestart als compiz aan staat. Als ik compiz uitzet, mercury opstart, en compiz weer aanzet is er niks aan de hand. Maar dat werkt uiteraard wat onhandig. Ik heb al gezien dat dit een bekend probleem is, maar ik vind geen oplossing hiervoor. Iemand hier een idee?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
kopete
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/30, 14:17:01 »
Dat komt waarschijnlijk door problemen met Java in combinatie met Compiz.. Ik gebruik zelf geen enkel Java-programma dus ik kan het niet uittesten.

kopete
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/30, 16:24:54 »
Ik stap toch nog even terug naar kopete. Het feit dat mercury niet samen kan met compiz is wel jammer. Maar wellicht volgt er binnenkort verbetering :D