Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met kernel .17  (gelezen 775 keer)

Problemen met kernel .17
« Gepost op: 2010/02/01, 12:22:46 »
He allemaal,

Om de een of andere reden is daarnet kernel 2.6.17 volledig gecrasht. Tenminste, kickoff (KDE) is verdwenen en de enige manier waarop ik programma's kan opstarten is via alt+F2. Internet werkt dan niet meer. Op dit moment werk ik in een eerdere kernelversie (.16) en die werkt wel gewoon... Hoe kan ik dit probleem tackelen?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline ivo

• Lid
Re: Problemen met kernel .17
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/01, 12:33:33 »
Iets klopt er niet aan je uitleg.
Als je kernel volledig crasht kun je niets meer doen, ook niet met ALT-F2.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/01, 12:40:49 »
Misschien helpt het om hem opnieuw te installeren.

Je kunt dat pakket in een keer herinstalleren met sudo apt-get --reinstall <naam van kernel pakket>maar ik weet niet zo gauw de precieze naam van dat kernelpakket.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 12:51:10 door Lexaldo »

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/01, 13:19:56 »
Hmm... ik heb m'n laptop dus eerst in kernel .16 opgestart (wat wel werkte), de computer op nieuw herstart, maar nu in recoverymode van .17. Iets met broken dependecies aangeklikt (die er overigens niet waren) en toen weer .17 normaal opgestart. En het werkte weer... Héél vreemd dat zoiets zomaar kan gebeuren. Ik was op dat moment helemaal niets bijzonders aan het doen :(
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/01, 14:46:13 »
Ubuntu's wegen zijn soms ondoorgrondelijk.   ^-^
Maar die oplossing van jou - starten in recovery-mode - was wel de beste. Als dat niet had gewerkt, had je die herinstall kunnen overwegen.