Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knetwork Manager ( Instellen van ontzichtbare ssid wilt niet lukken )  (gelezen 947 keer)

kurosaki_ichigo

  • Gast
Nou ik heb mijn vriendin dus een wlan kaart gekocht waar mee je ook onder linux mee op draadloos internet kan.

Ik heb dat thuis op mijn eigen computer getest en dat had ik binnen 5 min online maar hier bij mijn vriendin wilt het allemaal niet lukken.

De kaart vind een ssid maar die is niet die wat ik moet hebben en tevens beveiligt. De wlan bij me vriendin thuis is zo beveiligt dat het niet zichtbaar is bij scannen maar ik weet wel de netwerknaam en heb dus bij.

Netwerk settings > Config wlan0

Heb ik aan geklikt automatische en ik heb de netwerknaam ingeven.

Nu krijgt ie wel een ip adres toe gewezen maar het internet doet het nog steeds niet en er is geen wep beveiliging dus die heb ik ook niet in gevult.

De domain name heb ik ook zo gemaakt zoals haar pc in modem staat maar nog werkt het niet en de lan kabel word er binnenkort weer uit gehaald. In windows is me ook nog niet gelukt al heb ik wel de goeie drivers gedownload.

Please help me

Knetwork Manager ( Instellen van ontzichtbare ssid wilt niet lukken )
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/04, 21:10:53 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
...
De domain name heb ik ook zo gemaakt zoals haar pc in modem staat maar nog werkt het niet en de lan kabel word er binnenkort weer uit gehaald. In windows is me ook nog niet gelukt al heb ik wel de goeie drivers gedownload.
...
Wat bedoel je met dat laatste?

Over welke netwerkkaart gaat het?

Welke Ubuntu gebruikt je vriendin?
(Systeem - Beheer - Systeemmonitor
open het tabblad "Systeem")

Wat krijg je als je de volgende regels in geeft in de terminal?

"ifconfig"

"iwconfig"

"cat /etc/network/interfaces"

kurosaki_ichigo

  • Gast
Knetwork Manager ( Instellen van ontzichtbare ssid wilt niet lukken )
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/05, 14:12:18 »
Kubuntu nu heb ik wcid erop hij vind um wel want mac adress klopt alleen kan geen verbinding maken. Iets zegt me dat die router linux onder deze instellingen niet accepteer.

Knetwork Manager ( Instellen van ontzichtbare ssid wilt niet lukken )
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/05, 17:18:04 »
Je moet toch wat meer info geven over uw kaartje en zo. Anders kunnen we je niet helpen. Trouwens de router weet niet welk OS je gebruikt. Het is gewoon een kwestie van het OS leren juist te praten met uw router...

kurosaki_ichigo

  • Gast
Knetwork Manager ( Instellen van ontzichtbare ssid wilt niet lukken )
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/05, 17:44:59 »
Nou het is niet mijn router dus ik kan/ mag ik niet aan komen ik weet zeker als de ssid zichtbaar was dat ik dan direct verbinding gekregen was thuis lukte me dat ook.

Wlan kaart is Conceptronic C54Ri version 2.0

En mometeel heb ik wcid als network manager en die van kde niet

Knetwork Manager ( Instellen van ontzichtbare ssid wilt niet lukken )
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/05, 19:17:13 »
Ik gebruik zelf geen KDE maar waarom gebruik je die van KDE niet?

kurosaki_ichigo

  • Gast
Knetwork Manager ( Instellen van ontzichtbare ssid wilt niet lukken )
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/05, 22:07:58 »
Omdat ik las dat wcid beter zou zijn ik weet ook wel dat die van kde ook goed is maar dat heeft ook niet gewerkt.

Ik weet nu dat de router een speedport w500 is en er schijnen veel mensen onder linux problemen mee te hebben.