Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Error bij Update Manager  (gelezen 814 keer)

anthony

• Gast
Error bij Update Manager
« Gepost op: 2007/12/20, 13:42:18 »
dag iedereen,
ik ben nog maar pas aan het werk met ubuntu en er komt al een fout tevoorschijn..

telkens wanneer ik een update wil uitvoeren met de update manager (wanneer ik op check duw) dan komt de volgende boodschap tevoorschijn;

W: GPG error: http://download.tuxfamily.org feisty Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 3E231AC7F4ECF181

graag zou ik mijn ubuntu versie upgraden naar gutsy, maar dat is niet mogelijk door deze foutmelding..

kan iemand mij helpen?

Error bij Update Manager
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/20, 13:50:31 »
Dit is geen echte foutmelding.

Het zegt alleen maar dat hij de file niet kan verifieren omdat de key niet bekend is.
Hiermee voorkom je dat je spontaan files zou kunnen downloaden en installeren die niet gecontroleerd zijn en dus misscien schade aan je systeem kunnen veroorzaken.

Hij geeft zelf al aan welke key hij niet kent dus die key moet je gebruiken.

dit doe je door de volgende opdracht in terminal in te geven.
gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv KEY && gpg --export --armor KEY | sudo apt-key add -vervang het woordje KEY met het key nummer wat bij de melding staat
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Error bij Update Manager
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/20, 14:03:33 »
als je de bron http://download.tuxfamily.org feisty Release alleen voor compiz gebruikt zou je het zelfs uit kunnen schakelen. Omdat compiz in de standaard bronnen van ubuntu Gutsy zitten. Dit kun je doen door /etc/apt/sources/list (met rootrechten (sudo)) te openen en een # voor de regel deb http://download.tuxfamily.org feisty Release te zetten
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

anthony

• Gast
Error bij Update Manager
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/20, 14:04:01 »
Citaat van: Gandyman
Dit is geen echte foutmelding.

Het zegt alleen maar dat hij de file niet kan verifieren omdat de key niet bekend is.
Hiermee voorkom je dat je spontaan files zou kunnen downloaden en installeren die niet gecontroleerd zijn en dus misscien schade aan je systeem kunnen veroorzaken.

Hij geeft zelf al aan welke key hij niet kent dus die key moet je gebruiken.

dit doe je door de volgende opdracht in terminal in te geven.
gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv KEY && gpg --export --armor KEY | sudo apt-key add -vervang het woordje KEY met het key nummer wat bij de melding staat
bedankt voor de vlugge reactie..
maar, wanneer ik de opdracht uitvoer, dan komt er dit tevoorschijn

anthony@anthony-desktop:~$ gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv 3E231AC7F4ECF181 && gpg --export --armor 3E231AC7F4ECF181 | sudo apt-key add -
gpg: requesting key F4ECF181 from hkp server subkeys.pgp.net
?: localhost: Connection refused
gpgkeys: HTTP fetch error 7: couldn't connect: Connection refused
gpg: no valid OpenPGP data found.
gpg: Total number processed: 0

volgens  de website van ubuntu is het mogelijk om zelf up te graden via de update manager, maar bij mij is dit niet mogelijk..
hoe kan men daar iets aan doen?

Error bij Update Manager
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/20, 14:51:19 »
Het lijkt erop dat je geen internet hebt of dat die server te druk is, hij kan ook down zijn natuurlijk.

Doe eens in terminal:
sudo apt-get updateen dan
sudo apt-get upgradeLees wat hij allemaal vermeld.
Vaak wil het na een paar keer met die key opdracht wel lukken omdat je dan ineens wel bij die server kan komen.

in het uiterste geval zou je kunnen proberen:
sudo apt-get upgrade -gWaardoor hij die key check niet doet.

Let op he ?
Probeer achteraf toch nog die key erin te krijgen want dit is wel belangrijk.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D