Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iso uitpakken en samenvoegen?  (gelezen 3205 keer)

iso uitpakken en samenvoegen?
« Gepost op: 2007/12/09, 19:36:02 »
ik heb een iso file van een programma, ik kan deze natuurlijk direct op cd branden, maar ik wil een map toevoegen...

kan ik dus gewoon die iso uitpakken, mijn map bij de rest toevoegen en dan branden als datacd? ja natuurlijk gaat dat, maar zal ik mijn autorun en dergelijke behouden van de originele iso image?

« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/09, 21:37:43 »
autorun? Is het een windows-programma? Gelieve je dan te wenden tot een ander forum ;)

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/09, 21:42:41 »
Ik weet niet of het kan, maar kun je hem niet mounten en dan iets toevoegen? Dan behoud je het iso formaat.

« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/09, 21:53:20 »
Allé toch even helpen dan...

Als het een Windows-programma is: Windows kijkt naar een bestand "autorun.ini". Zolang dat bestand op de CD (lees in het iso-file) staat, zal de CD automatisch opgestart worden in Windows.

Als je bedoelt met autorun: een boot-CD... Dan zal je het volgens de methode van raggar moeten doen want anders maak je het jezelf onnodig moeilijk volgens mij...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/10, 01:02:52 »
Citaat van: raggar
Ik weet niet of het kan, maar kun je hem niet mounten en dan iets toevoegen? Dan behoud je het iso formaat.
Dit kan met veel iso's wel. Je moet dan wel met root rechten werken en je moet er geen te grote dingen bij zetten.
Het is mij met een aantal images wel gelukt.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/10, 19:08:36 »
Super handig: AcetoneISO2 (zit in de repository)

program from GUI that can mount and unmount ISO and MDF(if iso-9660 standard),Convert BIN/CUE, MDF, DAT, NRG, CCD/IMG, CDI, XBOX, B5i, PDI, DAA to ISO, Burn Your ISO, CUE, TOC images directly in K3b, verify md5sum of image files & create md5sum file, ability to create ISO from Folder and CD/DVD, Mount, unmount, create ISO from Folder or CD/DVD from servicemenu, Play a DVD-Movie ISO with Kaffeine or VLC  from GUI, Split ISOs in smaller files ad merge them, Force the mount/eject of a CD/DVD media in your device and compress ISO files using p7zip. Moreover with AcetoneISO you can  estract files from an ISO file to a folder.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/10, 19:35:20 »

« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/12, 19:24:00 »
@Nunslaughter
En lukt het?

« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/12, 19:35:04 »
ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd...maar ik ga alles hier eens wat uittesten en eens zien of er iets lukt...

Citaat van: Dadio
autorun? Is het een windows-programma? Gelieve je dan te wenden tot een ander forum ;)
ja het is inderdaad een windows programma, maar ik werk met ubuntu, dus doe ik dit ook in ubuntu ;)