Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome-panel uitzetten  (gelezen 733 keer)

gnome-panel uitzetten
« Gepost op: 2007/12/13, 00:05:47 »
Hey,

ik zou graag willen voorkomen dat gnome-panel opstart. Ik heb AWN hier draaien en heb hier voldoende aan, de grijze balk van gnome-panel is niet meer nodig. Normaal kan je die panels verwijderen, maar het laatste panel niet...

ik vermoed dat het opstarten via sessies moet worden voorkomen maar hoe doe ik dat? Ik las ergens anders dat ik het prog ook kon verwijderen door in /usr/bin het executable bestand te verwijderen maar dat vind ik ook weer wat rigoureus.

Wie kan me helpen?

gnome-panel uitzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/13, 19:32:32 »
doe alles wat op dat panel staat eruit...

de start button enz. en zet dit panel dan op transparant?
Mvg Desert_Eagle

gnome-panel uitzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/13, 19:35:54 »
Het is beter om niet gewoon een programma-bestand te wissen.

Je kan beter het programma verwijderen:
In synaptic: gnome-panel <= verwijderen
of
In terminal: "sudo apt-get remove gnome-panel"

Dit lijkt me de gemakkelijkste oplossing. Wil je het panel terug, gewoon terug installeren.
Op boven beschreven manier wordt enkel het programma verwijdert dus als je het terug installeert, dan zullen uw instellingen terug aangenomen worden.

Help dit?

Bandicoot

• Gast
gnome-panel uitzetten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/13, 20:10:06 »
Als je alles panels verwijdert werkt alt-F2 niet meer volgens mij.