Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van kubuntu terug naar ubuntu  (gelezen 713 keer)

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
van kubuntu terug naar ubuntu
« Gepost op: 2007/12/11, 20:05:30 »
Ik heb wat zaken uitgeprobeerd, en nu krijg ik het natuurlijk niet meer terug in orde...
Eerst dacht ik KDE eens te testen via apt-get install kubuntu-desktop. Werkt prima, waarna ik op dezelfde manier eens edubuntu installeerde. (en iceVM, en ...)

Bij het opstarten en afsluiten zie ik nu Kubuntu (in het blauw), het inlogscherm geeft Edubuntu en de werkomgeving is die van GNOME, maar de menu's staan wel vol KDE programma's (vooral dan bij "overige", veel zaken zonder icoontje, bv "cryptografie", "interrups", IO-poorten, ...)

Weet iemand hoe ik bij het opstarten en afsluiten gewoon terug "Ubuntu" krijg, en hoe ik al die KDE programmaatjes terug kan verwijderen? De Edubuntu-stijl (pictogrammen op het bureaublad) zou ik wel willen houden, 't ziet er mooi uit.

Offline Tom4

• Lid
van kubuntu terug naar ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/12, 08:40:47 »
Ja zo had ik het vroeger ook,
-bootscherm van edubuntu
-Inlogscherm van GNOME
-werkomgeving van XFCE

Het klinkt lastig maar je zal dit allemaal moeten verwijderen met synpatic, Of als er niets opstaat van belangrijke ebstanden of je hebt back-up doe dan een fresh install, want nu is het wel een zootje niet met al die programmas en werkomgevingen dooreen ?